دعوت پاکستان از ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش ریلی این کشور

پاکستان از ایران دعوت کرد تا به منظور بهبود سیستم های ریلی این کشور در صنعت راه آهن پاکستان سرمایه گذاری کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری پاکستان آبزرور، پاکستان از ایران دعوت کرد تا به منظور بهبود سیستم های ریلی این کشور در صنعت راه آهن پاکستان سرمایه گذاری کند.

خواجه سعید رفیق، وزیر راه آهن پاکستان این پیشنهاد را در جریان دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران در اسلام آباد مطرح کرد. خواجه رفیق همچنین گفت، پاکستان علاقمند به توسعه روابط نزدیک تر با ایران «در تمام زمینه ها به ویژه بخش ریلی است» که اولویت پاکستان محسوب می شود.

عباس آخوندی، وزیر راه ایران در صدر یک هیئت بلندپایه برای انجام سفری 3 روزه به پاکستان رفته است. وی در دیدار با مقامات پاکستانی بر توسعه بیشتر همکاری های میان دو کشور تاکید کرد و آغاز راه اندازی سریع پروژه خط آهن میان گوادر و چابهار شد.

او همچنین بر تقویت همکاری ها میان ایران، پاکستان و ترکیه برای امتداد قطارهای باری از مسیر سه کشور تاکید کرد. دو طرف توافق کردند که از سرگیری حرکت قطارهای مسافری، قطار گردشگری و یک قطار ویژه در طول ماه محرم بین دو کشور را مورد بررسی قرار دهند.

سعید رفیق در این دیدار از علاقمندی شرکت های ایرانی به نوسازی خط ریلی کویته-تفتان در قالب قرارداد ساخت-اداره-انتقال استقبال کرد. با نوسازی این خط ریلی، مدت زمان سفر به ایران از پاکستان از 20 ساعت به 8 ساعت کاهش خواهد یافت.

طرفین همچنین توافق کردند که با تشکیل یک کارگوره مشترک، همکاری های بیشتر برای ارتقاء شبکه ریلی را مورد مطالعه قرار دهند.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 932325

وب گردی

وب گردی