مریم پوررضا، رییس انجمن پزشکان زنان زایمان و نازایی می گوید : خانواده ها تمایل دارند جنینی را که از دست میدهند دفن شود .

پوررضا دفن جنین سقط شده ی بالای 4 ماه را الزامی دانست و دراین باره به ایسکانیوز گفت: بعید می دانم بیمارستان ها جنین سقط شده ی بالای 4 ماه را دور بریزند چرا که جنین از 4 ماه به بعد روح در بدنش دمیده می شود و از نظر شرعی حتما باید دفن شود.

او ادامه داد: دفن جنینی که در بدنش روح دمیده شده طبعا برای والدینش اهمیت دارد، هر چند خانواده با خانوده تفاوت دارد و نمی شود به این مسئله عمومیت داد اما اکثر خانواده ها برایشان مهم است که حتی جنینشان کجا دفن می شود.

رییس انجمن پزشکان زنان زایمان و نازایی ،سقط کردن جنین به وسیله ی والدین را دارای چندین علل می داند و در مورد هریک توضیحی به ایسکانیوز می دهد: کسانی که دچار حاملگی ناخواسته می شوند، اکثرا دست به سقط جنین می زنند.هستند کسانی که یک فرزندی را به چند فرزندی ترجیح داده و تن به این کار می دهند، اما از آنجایی که در کشور ما سقط جنین خلاف قانون است حتما باید از طرف مادر و یا جنین اختلالاتی وجود داشته باشد تا قوه ی قضاییه و پزشک قانونی مجوز ختم حاملگی را صادر کند، مانند هموفیلی که یک بیماری خونی در افراد مذکراست و در دختران دیده نمی شود، که باعث خونریزی های طولانی پس از خراش های کوچک است. همچنین بیماری سندروم داون و یا منگلیسم که مادر از طریق آزمایش غربالگری متوجه ی آن می شود، می تواند ختم حاملگی باشد. در برخی موارد ممکن است مادر دچار بیماری سرطان باشد و همزمان با حاملگی شیمی درمانی شود و داروهای مصرفی مادر بر شکل گیری اندام جنین تاثیر بگذارد و در آن اختلال ایجاد کند که آن هم از سوی پزشک قانونی و قوه ی قضاییه دارای مجوز است.
کد خبر: 93234

وب گردی

وب گردی