آخرین تحولات تکنولوژى و فناورى هاى بازار مالى در فاینکس 2018 / برنامه‌های بورس در انتظار شرکت‌های دانش بنیان

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم بازار سرمایه در سال جارى همانند سال گذشته پر رونق باشد و سودآورى شرکت ها نیز بیشتر شود. 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شاپور محمدى، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه گفت: نمایشگاه امروز با تلاش تمامی سرمایه گذارانی برگزار شد که از ابتدا در بازار بودند.

او بیان کرد: امیدواریم بازار سرمایه در سال جاری همانند سال گذشته پر رونق باشد و سودآورى شرکت ها نیز بیشتر شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سال گذشته شاهد رشد ٢٥ درصدى در بورس و فرابورس بودیم. خاطرنشان کرد: نمایشگاه با هدف برقرارى ارتباط بین فعالان بازار سرمایه و نهادهاى مالى بین اشخاصى که در بازار سرمایه فعال و همچنین تمایل به حضور در این بازار دارند، برگزار شده است.

او با بیان اینکه بزرگترین هدف نمایشگاه فرهنگ سازى و ارتقاى سواد مالى کشور است، افزود: خوشبختانه آخرین تحولات تکنولوژى و فناورى هاى بازار مالى توسط بانک ها و شرکت هاى سرمایه گذارى معرفى مى شوند.

محمدى بیان کرد: امیدواریم شرکت ها مخاطبان خود را پیدا کنند و نحوه سرمایه گذارى در بازار مالى را معرفی کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امسال در نمایشگاه حضور بانک و بیمه ها بسبار گسترده است و در سال های گذشته نیز بازار پول و بیمه هم در این نمایشگاه حضور داشتند.

او اظهار داشت: تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه رشد داشته و به بیش از ٣٩٠ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند و کارگاه هاى آموزشى توسط شرکت هاى بین المللى برگزار مى شود که امیدواریم فعالان از این دوره ها استفاده کنند.

محمدى به تحولات بازار سرمایه در سال ٩٦ اشاره کرد و افزود: سال گذشته اتفاقات مثبتى در بازار سرمایه رخ داد و بازده بازار سرمایه با رشد ٢٥ درصدی و حجم معاملات روند افزایشی بسیار مطلوبی داشت به طوری که از ٩٥ هزار میلیارد تومان در سال ٩٥ به ٢٤٧ میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه اصلاحات خوبى در بازار سرمایه رخ داده است، خاطرنشان کرد: سامانه معاملات پیشرفت بسیار خوبى داشته است و بازگشایى نمادها از دیگر اتفاقات خوبى بود که در سال گذشته رخ داد.

او تاکید کرد: حدود٧٠ نماد بسته که بیش از چند ماه بسته بودند کاهش یافت و ١٥ نماد بسته بیشتر نداریم و اکثر توقف ها اکنون زیر یک روز است و امیدواریم نهادهای بسته باقى مانده باز شود.

محمدى گفت: امیدواریم اقداماتى که در زمینه نمادهاى بسته بانک ها انجام شد، در زمینه دیگر شرکت ها نیز در دستور کار قرار داده شود.

او افزود: نماد بانک هاى صادرات، تجارت و پارسیان بازگشایى شد و اکنون در حال اقداماتى براى بازگشایى نماد بانک پاسارگاد هستیم.

ریىس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در سال جارى بحث حجم مبنا و حد نوسان را بازنگرى مى کنیم و امیدواریم از دامنه نوسان پویا به جاى حجم مبنا استفاده شود که کمک موثرى را به نقدشوندگى بازار خواهد کرد.

او افزود: با توجه به اینکه شعار سال ٩٧ شعار حمایت از کالاى ایرانى است تلاش مى کنیم از طریق کاهش تامین مالى و کاهش نرخ انتشار اوراق، سودآورى شرکت ها افزایش یابد.

محمدى با تاکید بر اینکه در زمینه شرکت هاى دانش بنیان برنامه هاى مناسبی در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این نمایشگاه بتواند به شرکت هاى دانش بنیان و استارتاپ ها کمک کند و بتوانیم در اسل جاری برنامه‌های ویژه شرکت هاى دانش بنیان را ادامه دهیم.

402

کد خبر: 932356

وب گردی

وب گردی