راه اندازی پایگاه جدید آمریکا در دیرالزور

علی رغم سخن ضد و نقیض آمریکا مبنی بر خروج از سوریه در آینده ای نزدیک، خبرها حاکی از راه اندازی پایگاه جدید این کشور در دیرالزور است.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه جدید آمریکا در میدان نفتی التنک که تحت کنترل نیروهای کرد قرار دارد راه اندازی می شود و از آن نیروهای آمریکایی تجهیزات بیشتری به خطوط دفاعی ارتش سوریه ارسال می‌کنند.

کاخ سفید پیشتر بر قاطعیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

همچنین گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر این که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همتای آمریکایی خود را برای حفظ حضور نظامی در این کشور جنگ‌زده برای طولانی مدت متقاعد کرده است.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: ماموریت آمریکا تغییری نکرده است؛ رئیس‌جمهوری آمریکا به وضوح تمایل خودشان را برای بازگشت هر چه سریعتر نیروها به خانه اعلام کردند. ما مصمم به نابودی کامل داعش و ایجاد شرایطی برای جلوگیری از بازگشت آنها هستیم. علاوه بر این، انتظار داریم متحدان منطقه‌ای ما و شرکایمان هم به لحاظ نظامی و هم مالی مسئولیت بیشتری را تقبل کنند تا امنیت منطقه تضمین شود.

ایالات متحده آمریکا، انگلیس و فرانسه در ۱۴ آوریل حملات هوایی هماهنگی علیه سوریه در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی در حومه دمشق انجام دادند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، سه کشور بیش از ۱۰۰ موشک شلیک کردند که اکثر آنها با دفاع هوایی سوریه رهگیری شد.

کد خبر: 932377

وب گردی

وب گردی