برنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء کیفی آموزش در زمینه علوم پزشکی است

دبیر بازآموزی نخستین همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران با اشاره به برگزاری این همایش گفت: برنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء کیفی آموزش در زمینه علوم پزشکی است از این جهت علاوه بر برنامه فوق سه شنبه 28 فروردین ماه یک بسته آموزشی 8 ساعته به وسیله اساتید داخل و خارج برای دستیاران، دانشجویان و علاقمندان تدارک دیده شده است.


به گزارش ایسکانیوز، دبیر خانه همایش، دکتر میترا علی‌نژاد خرم در آستانه برگزاری نخستین همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران در ارتباط با جایگاه تحقیقات و آموزش پزشکی گفت: علیرغم اینکه ایران رتبه خوبی در این زمینه داشته ولی هنوز به جایگاه و شرایط ایده‌ال نرسیده‌ایم و به ویژه در حوزه بالین انتظار داریم تحقیقات بیشتری صورت گیرد و استعداد اساتید به مرحله ظهور برسد.
وی با اشاره به اینکه توجه به امر تحقیقات و آموزش در حوزه پزشکی یکی از اهداف اصلی برگزاری نخستین همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران است، بیان داشت: نبود امکانات مالی سبب شده که پزشکان دغدغه مالی داشته و فرصت کمتری در امر تحقیقات اختصاص دهند.
رئیس گروه داخلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران به ضرورت اختصاص بودجه‌های دولتی به امر تحقیقات اشاره کرد و افزود: در صورت تحقق این مسئله تغییرات چشمگیری در حوزه تحقیقات پزشکی رخ خواهد داد. که در حال حاضر متأسفانه پزشکان اکثر زمان خود را به کار درمانی اختصاص داده به دلیل مسائل مالی کمتر می‌توانند به امر تحقیقات بپردازند.
علی‌نژاد خرم با اشاره به اینکه این همایش توسط دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از ۲۹ فروردین سال‌جاری به مدت سه روز در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود، گفت:این همایش با همکاری اساتید برجسته پزشکی دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج و پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی شهید بهشتی و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.
دبیر بازآموزی نخستین همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران ادامه داد: هدف از این همایش بیان آخرین یافته‌های تحقیقاتی در خصوص بیماری‌های داخلی، غدد، اعصاب، عفونی و مسمومیت‌ها است و مهم‌تر از آن به روز رسانی اطلاعات همکاران در این حیطه ها و بهبود ارتباطات بین المللی در حوزه پزشکی است.
وی عنوان کرد: برنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء کیفی آموزش در زمینه علوم پزشکی است از این جهت علاوه بر برنامه فوق سه شنبه 28 فروردین ماه یک بسته آموزشی 8 ساعته به وسیله اساتید داخل و خارج برای دستیاران، دانشجویان و علاقمندان تدارک دیده شده است.
رئیس گروه داخلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: ثبت نام دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در تمام این مراحل رایگان خواهد بود و اعضاء هیات علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور نیز با 50 درصد تحفیف صورت خواهد گرفت.همچنین ثبت نام از طریق وب سایت www.academicmedicine.ir انجام می‌شود.
201

کد خبر: 932388

وب گردی

وب گردی