بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از عملیات اتصال مجدد برق ایستگاه انتقال آب زاهدان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار صبح امروز از محل حادثه گردباد و واژگونی تیرهای برق که منجر به قطع جریان برق ایستگاه دوم پمپاژ آب زابل به زاهدان شده بود ؛ از نزدیک بازدید و از عوامل اجرایی عملیات اتصال مجدد خطوط انتقال تقدیر و تشکر کرد.



به گزارش ایسکانیوز، باقر کرد در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت : این حادثه بر اثر گردباد شدید و متفاوت با طوفان های معمول منطقه سیستان در ساعت 7 بعد از ظهر روز 25 فروردین رخ داد و موجب شکسته شدن 30 عدد تیر برق و قطع سیستم برق ایستگاه پمپاژ شماره 2 انتقال آب زابل به زاهدان شد.
وی ادامه داد : علی رغم پیش بینی طوفانهای معمول منطقه سیستان در اجرای این خط ، گرد باد پیش بینی نشده بر روی تیرهای برق تمرکز تنش به وجود آورد و موجب انحناء و شکسته شدن تیرهای برق شد.
معاون عمرانی استاندار افزود: شرکت آب و فاضلاب استان بلافاصله با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان با بکار گماردن 40 نفر کارگر در نیمه های شب و علی رغم وزش طوفان شدید وارد عمل شد و عملیات جمع آوری تیرهای شکسته آغاز شد.
وی با بی نظیر خواندن این عملیات از نظر فنی افزود: با یک اقدام جهادی نصب تیرهای جدید در مسافت یک و نیم کیلومتر در مدت زمان کوتاهی انجام و خط 220 کیلو ولتی برق متصل گردید و در ساعت 9 شب روز یکشنبه با اتمام عملیات ، پمپاژ آب مجددا آغاز شد.
باقر کرد اظهار داشت : به منظور پایداری آب در این خط انتقال به زودی در هرچهار ایستگاه پمپاژ آب از زابل به زاهدان موتورهای جنرال دیزل نصب می شود تا در زمان حوادث احتمالی بخشی از ظرفیت انتقال آب را انجام دهند.
وی گفت: با وجود چاههای موجود در شهر زاهدان میزان ذخیره سازی منابع آبی این شهر 30 هزار متر مکعب است که با این حجم آب در صورت بروز این گونه حوادث بخش قابل توجهی از مصرف مردم قابل ترمیم و تامین می باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از اخذ مجوز حفر 6 حلقه چاه جدید در سطح شهر زاهدان خبر داد و افزود : با اجرای برنامه دیزل ژنراتورها و حفر چاههای جدید بخشی از اهداف پدافند غیر عامل نیز در مسأله تامین آب شهر زاهدان محقق خواهد شد.
وی مدیریت مصرف آب را اصل مهم در مدیریت بحران دانست و یادآورشد: در بحران روز گذشته با اطلاع رسانی مطلوب رسانه ها و صداو سیما و همکاری خوب مردم ، مصرف آب شهروندان مدیریت شد.
معاون عمرانی استاندار در پایان از مردم عزیز و شریف زاهدان که با صرفه جویی آب همکاری بی نظیری داشتند و از فعالیتها و همکاری سایر دستگاههای متولی با ستاد مدیریت بحران به ویژه شرکت آب و فاضلاب استان صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

900

کد خبر: 932483

وب گردی

وب گردی