واکنش فرماندار کازرون به تجمع مردم این شهرستان

سرپرست فرمانداری کازرون در رابطه با تجمعات روز گذشته مردم این شهرستان گفت: ما صدای مردم را به مسوولین منعکس خواهیم کرد و یقین داریم که به هر حال دولت به خواسته های مردم توجه خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، روز گذشته دوشنبه 27 فروردین به دنبال موضوع جدا شدن بخش های کوهمره نودان و چنارشاهیجان(قائمیه) از کازرون و تشکیل شهرستان کوه چنار، جمعی از اصناف و فرهنگیان شهرستان کازرون به نشانه اعتراض نسبت به تقسیم این شهرستان به حالت تعطیل درآمده و به دنبال این موضوع مردم این شهرستان با تجمع در میدان اصلی شهر اعتراض خود را به گوش مسوولان شهرستان و استان رساندند.

همچنین امام جمعه کازرون به جمع معترضان اضافه شد و گفت که در شرایط فعلی بحث تقسیم شهرستان کازرون یک بحث حاشیه‌ای محسوب می‌شود و در این شهرستان پروژه‌های زیادی در زمینه احداث راه، کتابخانه، ساخت سد نرگسی و مهم‌تر از همه رکود اقتصادی و بیکاری وجود دارد که مهم‌تر از تقسیم شهرستان است.

حجت‌الاسلام خرسند با تاکید بر حفظ آرامش در شهرستان کازرون، از مسئولان دولت، وزارت کشور و مسئولان استان خواست که در بحث تقسیم شهرستان کازرون به نظر اکثریت مردم توجه داشته باشند.

ابراهیم استوارمیمندی در رابطه با این تجمع به خبرنگار ایسکانیوز گفت: مردم شهرستان یکسری خواسته هایی دارند که اگر قرار است در کازرون اتفاقی بیفتد خواسته های ما هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری کازرون در رابطه با مهمترین خواسته مردم شهرستان گفت: درخواست مردم آن است تا کازرون به شهرستان ویژه و فرمانداری به فرمانداری ویژه تبدیل شود.

وی ادامه داد: درخواست دیگر مردم آن است تا دهستان دشت برم و دهستان انارستان هم به بخش مرکزی ملحق شوند.

استوارمیمندی در پاسخ به این سوال که آیا مردم با تقسیم شهرستان کازرون مخالفتی دارند یا خیر گفت: مردم شهرستان به طور کل بر روی اصل موضوع یعنی رشد و ارتقاء منطقه دیگری در شهرستان مشکلی ندارند اما نظرشان این است که کازرون تبدیل به یک شهرستان ویژه شود تا بتوان اصلاحاتی در شهرستان به وجود بیاید.

سرپرست فرمانداری کازرون ادامه داد: هر تصمیمی که دفتر تقسیمات کشوری در رابطه با این موضوع بگیرد نظر ما همان است.

وی همچنین با بیان این که هنوز در این رابطه تصمیم نهایی گرفته نشده، گفت: زمان ابلاغش در اختیار وزارت کشور و باید در هیات دولت این موضوع تصویب شود.

استوارمیمندی گفت: ما صدای مردم را به مسوولین منعکس خواهیم کرد و یقین داریم که به هر حال دولت به خواسته های مردم توجه خواهد کرد.

901/900

کد خبر: 932513

وب گردی

وب گردی