استاندار خوزستان: شرایط لازم برای مهارت‌افزایی جوانان فراهم می‌شود

استاندار خوزستان گفت: اگر بنا باشد ما پروژه‌های بزرگ دیگری در استان فعال کنیم و خوزستانی‌ها در آن مشغول به کار شوند، باید شرایط لازم را برای مهارت‌افزایی و آموزش برای این جوانان فراهم کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا شریعتی امروز دوشنبه (27 فروردین) در حاشیه کلنگ‌زنی توسعه، نوسازی، بهسازی و تجهیزات کارگاه‌های الکترونیک، برق، ساختمان و تاسیسات آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرط توسعه و رشد، نیروی انسانی ماهر و کارآمد است و ما تنها به نیروی انسانی متخصص نیاز نداریم، بلکه به نیرویی نیاز داریم که مهارت لازم را داشته باشد تا بتواند طراحی‌ها را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه در استان پروژه‌های بزرگی داریم، گفت: گاهی با انتقاداتی مواجه می‌شویم که از نیروی بومی کمتر استفاده می‌شود. از سوی دیگر صاحبان کار می‌گویند نیروی لازم برای انجام کار را پیدا نمی‌کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: ما باید زمینه‌ای را برای مهارت‌افزایی مهیا کنیم که موجب توسعه نیروی انسانی خواهد شد.

شریعتی با اشاره به نقش اساسی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در این زمینه، تصریح کرد: اولین آموزشکده فنی و حرفه ای کشور در خوزستان ایجاد شده است اما به دلیل وقوع جنگ، این آموزشکده در خوزستان به همان شکل مانده و در سایر استان‌ها گسترش یافته‌اند.

وی افزود: اگر بنا باشد ما پروژه‌های بزرگ دیگری مانند توسعه شرق کارون در حوزه نفت، پالایشگاه گاز بید بلند دو و... را بسازیم و خوزستانی‌ها در آن مشغول به کار شوند، باید شرایط لازم را برای مهارت‌افزایی و آموزش به ویژه آموزش عملی برای این جوانان فراهم کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: مراکز فنی و حرفه‌ای این نقش را ایفا می‌کنند اما آموزشکده‌ها کار تخصصی‌تر و بهتری را ارائه می‌دهند. به همین دلیل ضرورت دیدم که به عنوان یک کار زیرساختی به توسعه بخش آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کمک کنیم تا در استان تکنسین ماهر تربیت کنیم.

شریعتی گفت: برای ارتقای آزمایشگاه‌های برق و تاسیسات و عمران و... دو میلیارد تومان اختصاص دادیم. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با این دانشگاه منعقد شد، بنا است سه میلیارد تومان از سوی دانشگاه و هفت میلیارد تومان از سوی استانداری برای گسترش این آموزشکده‌ها اختصاص یابد.

901

کد خبر: 932518

وب گردی

وب گردی