۱۵ درصد مشترکان البرزی برق ندارند؛ تلاش برای وصل برق تا امشب

سرپرست دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد از مشترکان استان البرز برق ندارند که در حال تلاش برای وصل برق آنها با تعمیر و بازسازی شبکه برق هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید اعتضاد مقیمی سرپرست دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر، درخصوص آخرین وضعیت قطع برق ناشی از بارش های امروز گفت: بیشترین مشکلات قطع برق ناشی از شرایط جوی را در کرج - گوهر دشت و عظیمه استان البرز داشتیم.

او افزود: اگر چنین برفی در زمستان می بارید، مشکلی پیش نمی آمد چرا که درختان برگ نداشتند، اما اکنون درختان با شاخ و برگ زیاد، با بارش برف سنگین شده، سقوط کردند و در نقاط مختلف استان البرز بر روی شبکه توزیع برق افتادند که موجب بروز قطعی های برق شد.

مقیمی با بیان اینکه "80 اکیپ عملیاتی از تهران و قزوین به استان البرز اعزام شده اند"، گفت: از ساعت یک بامداد شب گذشته که اولین حادثه را در شبکه برق استان البرز داشتیم تا این زمان، تعداد مشترکانی که دچار قطعی برق هستند، نوسان دارد؛ چرا که ما برق نقطه ای را با بازسازی شبکه وصل می کنیم و از تعداد مشترکان دچار خاموشی کاسته می شود، اما در نقطه ای دیگر با سقوط درختی بر روی شبکه برق، تعداد مشترکان دچار قطعی برق بیشتر می شود.

او ادامه داد: در بیشترین حالت، 16 درصد از مشترکان البرزی در میانه امروز برق نداشتند، در حال حاضر نیز 15 درصد از مشترکان این استان برق ندارند که در حال تلاش برای وصل برق آنها با تعمیر و بازسازی شبکه برق هستیم.

سرپرست دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: تلاش ما این است که برق تمام مشترکان تا امشب وصل شود.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت شبکه برق دیگر نقاط کشور در بارش های امروز گفت: در برخی از نقاط کشور همچون بخش هایی از استان قزوین و استان تهران، خاموشی های پراکنده ای ایجاد شد که به سرعت این خاموشی ها رفع شد؛ اما در مجموع به جز استان البرز، در هیچ استانی به مشکل نخوردیم، شبکه برق استانهای مختلف کشور در حالت پایدار بوده و برق مردم وصل است.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 932529

وب گردی

وب گردی