توجه دولت به منابع طبیعی و آبخیزداری قابل ستایش است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر توجه دولت به منابع طبیعی و آبخیزداری را قابل ستایش دانست و گفت: در سایه توجه خاص مسئولان استانی و ملی به موضوع منابع طبیعی و اعتبارات خوبی که برای توسعه و نگهداری از جنگل‌ها، حفاظت از مراتع و آبخیزداری اختصاص یافته است، آینده روشنی را پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز، سهیل مهاجری ظهر دوشنبه در نشست با مدیر کل روابط عمومی استانداری بوشهر اظهار داشت: با توجه به نقش درخت در تصفیه و پالایش هوا و از طرفی تراکم صنایع آلاینده در شهرستان‌های جنوبی استان طرح کاشت هزار و ۱۰۰ هکتار درخت جنگل در دستور کار است.

وی مرجع اعتبارات ملی و استانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را بیش از ۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد و خاطرنشان کرد: برای حفظ خاک، کنترل فرسایش و تقویت منابع تجدید شونده و بهره‌برداری اصولی از طبیعت، چاره‌ای جز توجه به منابع طبیعی، توسعه جنگل‌ها و جلوگیری از بیابان‌زدایی نداریم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر توجه دولت به منابع طبیعی و آبخیزداری را قابل ستایش دانست و ابراز داشت: در سایه توجه خاص مسئولان استانی و ملی به موضوع منابع طبیعی و اعتبارات خوبی که برای توسعه و نگهداری از جنگل‌ها، حفاظت از مراتع و آبخیزداری اختصاص یافته است، آینده روشنی را پیش رو خواهیم داشت.

لزوم حفظ و احیای جنگل‌ها و مراتع

مدیر کل روابط عمومی استانداری بوشهر نیز جلب مشارکت عمومی از طریق اطلاع‌رسانی، تبلیغ و فرهنگ‌سازی را لازمه توفیق در کار ارزشمند مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و اظهار کرد: آب و خاک دو سرمایه عظیم و اساس زندگی هستند که با رفتار علمی و برخاسته از دانش، به عنوان نعمت در اختیار ماست.

اسماعیل کاظمی گفت: قدرشناسی از نعمت‌های الهی آب و خاک در گرو بهره‌برداری درست و توسعه پایدار و حفظ حیات بر روی کره زمین در صورتی ممکن است که قدر منابع طبیعی را بدانیم.

وی برنامه‌ریزی مناسب برای حفظ و احیای جنگل‌ها و مراتع را ضروری خواند و ابراز داشت: تغییرات اقلیمی، خشکسالی‌های مکرر، بهره‌برداری‌های غیر اصولی و توسعه عرصه‌های صنعتی و شهری باعث تهدید منابع طبیعی است که باید عزم عمومی برای کاهش اثرات ناشی از این عوامل تهدیدزا وجود داشته باشد.

در این نشست مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر بخاطر همکاری در زمینه ترویج فرهنگ منابع طبیعی و برنامه‌های ایام هفته درختکاری تشکر کرد.

901/900

کد خبر: 932530

وب گردی

وب گردی