دفترچه انتخاب رشته دکتری پنجشنبه منتشر می شود/ انتخاب رشته از3 اردیبهشت

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۹۷ خبر داد و گفت: داوطلبان مجاز می توانند از روز دوشنبه سوم اردیبهشت برای انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام خبر انتشار نتایج اولیه کنکور دکتری ۹۷ اظهار داشت: کارنامه داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی از امروز دوشنبه (۲۷ فروردین) بر سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترتنی www.sanjesh.org قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ۱۸۷ هزا و ۸۲۱ داوطلب شرکت کننده در آزمون ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز شدند گفت: بر این اساس ۹۲.۵۲ درصد شرکت کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ مجاز و ۷.۴۸ درصد غیرمجاز اعلام شدند.

به گفته توکلی از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب این آزمون ۷۵ هزار و ۷۵۹ نفر زن و ۹۸ هزار و ۴ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: از بین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، ۷۳ هزار و ۶۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته های محل های دوره روزانه و سایر دوره ها هستند، ۱۰۰ هزار و ۸۳ دوطلب هم فقط مجاز به انتخاب کدرشته محل های غیر روزانه (یا به عبارت دیگر سایر دوره ها) شدند.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات فردی نسبت به مشاهده کارنامه اولیه اعلام نتیجه اقدام کرده و در صورت لزوم از آن پرینت تهیه کنند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ نیز از بعد از ظهر روز پنجشنبه (۳۰ فروردین) در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

به گفته وی، مهلت تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری از روز دوشنبه سوم اردیبهشت تا شنبه هشتم اردیبهشت خواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده باشند باید پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته محل های مورد علاقه و نسبت به درج آن در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین درباره پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: پس از صدور کارنامه برای کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به اطلاع متقاضیان واجد شرایط خواهد رسید، داوطلبانی که علاقمند به انتخاب کدرشته های تحصیلی دانشگاه آزاد نیز باشند می توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه و بر اساس مقررات نسبت به انتخاب کدرشته های تحصیلی خود در دانشگاه آزاد نیز اقدام کنند.

201

کد خبر: 932537

وب گردی

وب گردی