استاد آمریکایی حقوق:  قانون اساسی در حمله به سوریه نقض شد

یک استاد مشهور حقوق بین الملل اظهار داشته که حملات آمریکا به سوریه نه تنها نقض قوانین بین المللی، بلکه نقض آشکار قانون اساسی ایالات متحده است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، فرانسیس بویل استاد دانشگاه ایلی‌نوی و فارغ التحصیل هاروارد، در مورد توجیه های قانونی برای حملات موشکی مشترک ایالات متحده، انگلیس و فرانسه به سوریه، گفت: "جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در توجیه این تجاوز اعلام کرد که این اقدام برای منافع امنیت ملی ایالات متحده حیاتی است، در صورتی که این سخن او یک استدلال قانونی نیست."

وی افزود: متأسفانه، اوباما نیز در مورد حملاتش به افغانستان و عراق نیز همین استدلال را مطرح کرده بود. این حمله به طور واضح منشور سازمان ملل متحد و منشور نورنبرگ، «قضاوت و اصول» را نقض کرده است.

بویل گفت:" بر اساس منشور نورنبرگ و همانطور که توسط اساسنامه دادگاه جنایی بین المللی رم تعریف شده است این حمله یک جنایت علیه صلح و یک اقدام تجاوزکارانه بود. "

سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس سحرگاه روز شنبه به بهانه حملات شیمیایی انجام شده توسط دولت اسد در دوما بیش از 100 موشک به اهداف مختلف درحمص، دمشق و دوما شلیک کردند که بیشتر این موشک ها توسط پدافند هوایی سوریه قبل از اصابت به هدف منهدم شدند.

کد خبر: 932630

وب گردی

وب گردی