مدیر فیلمبرداری: فیلمنامه «کوپال» برای فیلمبرداری جدید بود

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوپال»، گفت: فیلمنامه «کوپال» را آنقدر جدید و پر از کار براى فیلمبردار دیدم که پذیرفتم. با ویژگی هایی که از این فیلم سراغ دارم با طیب خاطر «کوپال» را به دیگران پیشنهاد کنم .

مجید گرجیان، مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوپال» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص نحوه حضورش در این پروژه، گفت: کاظم مولایی(کارگردان) را از دوران دانشگاه سوره و هم دوره بودنش با حامد رجبى (نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «پریدن از ارتفاع کم») و بعضى دیگر از دوستان ورودى سال ٧٨ دانشگاه مى شناسم، فیلم هاى کوتاهش را نیز از همان زمان دیده بودم و نگاه او به سینما برایم همیشه جذاب بود.

وی ادامه داد: همکارى ما هم از زمانى آغاز شد که فیلمنامه را براى من فرستادند. فیلمنامه «کوپال» را بسیار پر از کار براى فیلمبردار دیدم و پذیرفتم که در این پروژه همکاری کنم.

این فیلم قطعا براى مخاطب عام و خاص فیلمى خواهد بود که به راحتى از ذهنشان دور نخواهد شد

این مدیر فیلمبرداری در مورد ویژگی های فیلم سینمایی «کوپال» گفت: این فیلم قطعا براى مخاطب عام و خاص فیلمى خواهد بود که به راحتى از ذهنشان دور نخواهد شد و در زمره آن فیلم هایی است که «وقتى تمام می شوند، تازه شروع می شوند!» فیلمنامه با ظرافت نوشته شده و شخصیت پردازى دقیق کاراکتر احمد کوپال و ارتباطش با همسرش، هایکو، شغلش و نگاه انسان شناسانه کاظم ملایى به چگونگى زندگى شخصیت اصلى، قصه و پایان بندى درخشان آن، همه و همه باعث می شود که من با طیب خاطر فیلم سینمایى «کوپال» را به دیگران پیشنهاد کنم و ایمان داشته باشم که پس از دیدن پشیمان نخواهند شد.

** زاویه های فیلمبرداری در فیلمنامه «کوپال» قید شده بود
این مدیر فیلمبرداری در خصوص چگونگی فیلمبرداری این فیلم، توضیح داد: فیلم «کوپال» با سه نوع دوربین روایت می شود، دوربین اول زاویه دید کارگردان است. دوربین دوم که با آن پلان هاىو در واقع مدار بسته را گرفتیم که احمد کوپال در جاى جاى خانه اش براى ضبط تصاویر استفاده کرده بود. دوربین سوم هم براى پلان هایی که هایکو (سگ کوپال) در آن وجود داشت، استفاده کردیم.

گرجیان افزود: همه این سه زاویه دید در فیلمنامه کوپال قید شده بود که قطعا باعث جذابیت بیشتر فیلم شده و از آن چالش هایى است که هر فیلمبردارى را مشتاق تجربه و کار می کند.

وی در مورد فیلمبرداری صحنه هایی که سگ داستان(هایکو) در آن حضور دارد نیز گفت: هایکو از نژاد ژرمن شپرد است که با مربى بسیار کارآزموده و با اخلاقش شرایط فیلمبردارى پلان هایى که در فیلم شاهدید را براى ما آسانتر از آنچه که فکر می کردیم مهیا کرد. و تجربه دلچسبى در یک فیلم سینمایى که یکى از شخصیت هاى اصلی آن سگى به این بزرگیست براى من رقم خورد.

** لوون به شدت مهربان و حرفه اى بود
این مدیر فیلمبرداری همچنین در خصوص تجربه همکاری با مرحوم لوون هفتوان در این فیلم یادآور شد: دوستى من و لوون از فیلم «پرویز» شروع شد. ما در این دو یا سه سالى که این دو فیلم (پرویز و کوپال) با هم اختلاف تولیدى دارند با هم دوست بودیم و معاشرت می کردیم.

لوون به شدت مهربان و حرفه اى بود. او پایبند به آداب و رسوم، بى آزار، دقیق و وقت شناس بود. همه آن چیزى که من در بازیگران استار، کوچکتر و شاید بزرگتر از او دیده بودم را لوون یک جا داشت، با این تفاوت که او مهربانتر از همه آنها بود

وی افزود: لوون به شدت مهربان و حرفه اى بود. او پایبند به آداب و رسوم، بى آزار، دقیق و وقت شناس بود. همه آن چیزى که من در بازیگران استار، کوچکتر و شاید بزرگتر از او دیده بودم را لوون یک جا داشت، با این تفاوت که او مهربانتر از همه آنها بود. بازى او در فیلم «کوپال» به شدت به اندازه و دقیق است کما اینکه بازی او حتى در فیلمهایى که شاید کمتر رنگ و بوى کارهاى مهمتر کارنامه او را دارند هم به اندازه و دقیق است.

گرجیان خاطرنشان کرد: لوونِ دوست داشتنى، آرتیست و سخت کوش و مهربان را بسیار زود از دست دادیم و حسرت دیدنش روى دل همه رفقایش خواهد ماند. ای کاش بودى و از ته دل الحمدللهى می گفتى و همه ما از ته دل کیف می کردیم و می خندیدیم.

503

کد خبر: 932657

وب گردی

وب گردی