داعش جزء مهره های شطرنج ایالات متحده آمریکاست /  آمریکا بیشترین کمک را کرد تا داعش از بین نرود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها بیشترین کمک را کردند تا داعش از بین نرود؛ در حال حاضر حضور چند هزارنفر از اعضای داعش در کشور افغانستان آمار نگران کننده ای است، با توجه به این که محیط افغانستان برای جذب نیروهای داعش با استفاده از پولی که عربستان سعودی خرج می کند فراهم است.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره کمک های آمریکا به گروه داعش و ظهور دوباره این گروه در کشور افغانستان اظهار داشت: به اعتقاد بنده گروه داعش جزء مهره های شطرنج ایالات متحده آمریکاست یعنی استفاده از افراطی گری و رادیکالیسم اسلامی است که از ابتدای دهه 90 میلادی شکل خاص خود را گرفت.

وی افزود: در سال 1373 در پاکستان و افغانستان چند افسر اطلاعاتی سازمان سیا و افسرهای اطلاعاتی پاکستان و افغانستان گرد هم آمدند و در نتیجه آن گروه هایی مانند طالبان و افغانستان ایجاد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی ها بیشترین کمک را کردند تا داعش از بین نرود؛ در حال حاضر حضور چند هزارنفر از اعضای داعش در کشور افغانستان آمار نگران کننده ای است، با توجه به این که محیط افغانستان برای جذب نیروهای داعش با استفاده از پولی که عربستان سعودی خرج می کند فراهم است.

فلاحت پیشه در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران باید به وسیله کشورهایی مانند روسیه و ترکیه با تروریسم واقعی در دنیای امروز مقابله کند؛ زخم تروریسم بر کشورهایی که حتی از آن حمایت کردند نیز نشست بنابراین در حال حاضر بهترین شرایط است تا با رادیکالیسم اسلامی و سوء استفاده های تروریستی از آن مقابله شود.

302

کد خبر: 932665

وب گردی

وب گردی