دومین مسابقات بین المللی قرآنی طلاب جهان اسلام در قم برگزار می شود

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری دومین دوره  مسابقات بین المللی قرآنی طلاب جهان اسلام در قم همزمان با سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم  خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه حجت الاسلام سید مصطفی رضوی از برگزاری دومین مسابقات بین المللی قرآنی طلاب جهان اسلام در قم همزمان با سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران خبر داد و گفت: این مسابقات با برگزاری افتتاحیه رسمی از شنبه دوم اردیبهشت ماه سال جاری در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که این مسابقات دارای دو مرحله است، اظهار داشت: مرحله مقدماتی آن متسابقین 45 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در سه رشته «حفظ»، «قرائت» و «خطابه قرآنی» برگزار خواهد شد و برگزیدگان مراحل مقدماتی برای شرکت در مرحله اصلی وارد قم خواهند شد.
مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه ابراز داشت: برگزیدگان ایرانی شرکت کننده در این مسابقات، جناب آقای زاهدی در رشته قرائت، جناب آقای نوروزی در رشته حفظ و جناب آقای قرباوی در رشته خطابه قرآنی بوده و همراه با 67 شرکت کننده دیگر از 45 کشور در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
حجت الاسلام رضوی خاطرنشان ساخت: مرحله اصلی مسابقات در قم نیز طی دو مرحله ابتدایی و نهایی برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان از شنبه تا دوشنبه، مرحله ابتدایی را پشت سر گذاشته و روز سه شنبه نیز مرحله نهایی این مسابقات برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به ویژگیهای این مسابقه با سایر مسابقات بین المللی قرآن، تصریح کرد: برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات در 45 کشور و انتخاب شرکت کنندگان نهایی از میان آنان، اضافه شدن رشته حفظ و قرائت به تفسیر و برگزاری رشته خطابه قرآنی به عنوان اولین مرتبه در مسابقات بین المللی از جمله تمایزات این سری از مسابقات می باشد.
مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه اظهار داشت: برای سخنرانی افتتاحیه این مسابقات با دفاتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی و سخنرانی اختتامیه، آیت الله العظمی سبحانی در حال هماهنگی هستیم .
وی ابراز داشت: این مسابقات به صورت مشترک از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعه المصطفی العالمیه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم (علیه السلام) و محل برگزاری افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات، سالن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم این مدرسه علمیه برگزار شده و شرکت برای عموم آزاد است.

705

کد خبر: 932672

وب گردی

وب گردی