مشعل واحدهای بهره‌برداری اهواز ۲ و ۳ خاموش می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: پروژه جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری شماره ۳ اهواز تا پایان اردیبهشت به سرانجام می‌رسد و فعالیت این مشعل‌ها متوقف خواهد شد. گازهای ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز نیز تا سه یا چهار ماه آینده قطع می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالی‌پور در نشست شورای سلامت خوزستان، گفت: در ماه‌های اخیر حدود ۱۲ میلیون فوت مکعب گاز از میدان نفتی کرنج به یک شرکت سرمایه‌گذار فروخته شد که این میزان گاز به جای سوزانده شدن، به خوراک پتروشیمی تبدیل می‌شود.

او افزود: هم‌اکنون برای واحدهای بهره‌برداری منصوری، مارون ۳ و مارون ۶، شرکتی برنده مناقصه شده که در مجموع حدود ۴۵ میلیون فوت مکعب گاز را جمع‌آوری و به خوراک پتروشیمی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این‌که جمع‌آوری گازهای همراه نفت در اولویت قرار دارد،گفت: همان‌طور که دانشگاه‌ها و مرکز بهداشت و حفاظت محیط‌زیست خوزستان نگران آلودگی گازهای ارسالی به مشعل هستند، ما نیز همین حساسیت را داریم و خانواده‌های ما همین جا زندگی می‌کنند. امیدواریم با تأمین منابع مالی (ارزی و ریالی) بتوانیم هر چه سریع‌تر این مشعل‌ها را خاموش کنیم.

او یادآور شد: در گذشته وقتی چاه‌های نفت به تولید می‌رسید، نفت گازهای همراه با آن سوزانده می‌شد و آلودگی شدیدی ایجاد می‌کرد که با دستگاه‌هایی که ابتدا از خارج وارد می‌شد و حالا به تولید ملی می‌رسد، دیگر نفت هیچ چاهی سوزانده نمی‌شود.

402

کد خبر: 932686

وب گردی

وب گردی