خروج از اندیشه‌های سیاسی امام (ره) و رهبر انقلاب منشاء تفرقه‌ است

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دروازه ورود به توسعه در تمام کشورهای پیشرفته، نگاه ویژه به آموزش و پرورش است. رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته، توجه به معلم و کلاس درس است، اما در ایران متاسفانه از این امر غافل شده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز،حسین مقصودی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس ضمن تبریک روز ارتش، جانباز و روز کارگر به همه ملت ایران بیان کرد: حمله وحشیانه آمریکا،‌ فرانسه، انگلیس را به کشور سوریه محکوم می‌کنم. از جامعه جهانی درخواست دارم، رئیس جمهور آمریکا،‌ فرانسه و انگلیس را به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه کند. این‌ افراد جامعه بشری را جنگل فرض می‌کنند و همانند وحشی‌ها تمام قوانین بین‌المللی و حقوقی انسانی را نادیده گرفتند.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین فرمودند، آیا حال و هوا و ارزش‌های دهه ۶۰ یادتان است؟ این جمله گمشده ما می‌باشد. اگر به ارزش‌هایی که برای آن قیام کردیم برنگردیم، با هر سلیقه سیاسی که باشیم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم. امروز شرایط کنونی جهان و اوضاع منطقه‌ای اولین الزامی را که برای ما ایجاد می‌کند، رفتن به سمت تلاش جهادی است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: امروز نه آمریکا مانند قبل است و نه عربستان اندک خرد سیاسی گذشته را دارد. حتی نمی‌توان به ترکیه همانند گذشته در تعاملات بین‌المللی اعتماد کرد. در این منطقه پرآشوب هیچ قدرتی نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را با خطر روبرو سازد، به جز تفرقه و کشمکش‌های سیاسی. منشاء این تفرقه‌ها، خروج از اندیشه‌های سیاسی امام (ره) و رهبر انقلاب می‌باشد.

وی افزود: دروازه ورود به توسعه در تمام کشورهای پیشرفته، نگاه ویژه به آموزش و پرورش است. رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته، توجه به معلم و کلاس درس است، اما در ایران متاسفانه از این امر غافل شده‌ایم. بدهی آموزش و پرورش و عقب ماندگی حقوق معلمان مربوط به امسال و دیروز نیست، حدود ۵ هزار میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش به معلمان به سال ۹۷ منتقل شده است. از رئیس جمهور می‌خواهم با یک نگاه ویژه این بدهی را پرداخت کند. صدای معلمان، صدای اعتراض به نظام نیست. امروز معلمان قربانی بی عدالتی در نگاه دولت و مجلس شده‌اند و اعتراض آن‌ها بی عدالتی است.

مقصودی ادامه داد: از این تریبون می‌خواهم صدای اعتراض روستاییان، دامداران و عشایر را به گوش رئیس جمهور و نمایندگان برسانم. امروز هیچ کس صدای این مظلومین را که زمانی از آن‌ها به عنوان صاحبان اصلی انقلاب یاد می کردیم، نمی‌شنوند. صدای مدرس را عده‌ای قلیل شنیده‌اند، اما در تاریخ ثبت شد و امروز قضاوت می‌کنیم. من یک روستا زاده هستم و پدرم هنوز در روستای محرومی زندگی می‌کند. وزیر کشاورزی کاری با مردم روستاهای من کرده است که حکومت مغول در دوران ۳۰۰ ساله حکومت خود نکرد. مردم، روستاها را تخلیه و فرار کردند.

نماینده مردم سبزوار تصریح کرد: آقای وزیر مردم روستاها را دریابید. آقای رئیس جمهور به درد باغداران برسید، چرا که بخاطر سیاست‌های غلط وزارت جهادکشاورزی، میوه‌های آن‌ها پوسیده شده است. اعتراض مرغداران را نشنیدیم که با نوسان قیمت گروه گروه ورشکست شدند. چغندرکاران پول به موقع خود را می‌خواهند که هنوز داده نشده است. رئیس جمهور و نمایندگان پز خودکفایی گندم را داده‌اند و مدال و جایزه به یکدیگر داده‌اند، اما گندم‌کار را بیچاره کرده و رهایش کردیم.

وی در پایان گفت: نمایندگانی که امروز درد مردم را به گوش مسئولان نرسانند، نمایندگان مردم نیستند، بلکه وکیل دولت هستند. آقای رئیس جمهور افراد چاپلوس را از اطراف خود دور کنید. نمایندگانی که از ترس رد صلاحیت شدن برای دوره بعد و یا به امید وزیر یا معاون وزیر شدن پیام و صدای مردم را به گوش رئیس جمهور نرسانند، نماینده ملت نیستند، بلکه خائن به ملت هستند. با صداقت و راستگویی می‌توانیم به مبارزه با ناامیدی برویم. ما باید شعارهای اول انقلاب را به عمل در بیاوریم. ما باید در کنار مردم باشیم و با مردم آشتی کنیم.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 932725

وب گردی

وب گردی