معنی اروپا را هم فهمیدیم آقای طارمی!

مهاجم سابق پرسپولیس در حالی پیشنهاد تمدید قرارداد با پرسپولیس را نپذیرفت که علت آنرا حضور در اروپا پس از جام جهاتی عنوان کرد اما اکنون خبر توافق او برای ماندن در الغرافه برای فصل آینده در حالی به گوش می رسد که این تیم حتی در لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده هم حاضر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی طارمی در حالی پیشنهاد تمدید قرارداد دوساله با باشگاه پرسپولیس را رد کرد که علت آن را حضور در تیم های اروپایی پس از پایان جام جهانی عنوان کرد و به این ترتیب راهی الغرافه قطر شد اما خبر توافق او با الغرافه برای فصل آینده تمام معادلات را پیچیده کرد.

طارمی به عنوان یکی از کم سر و صداترین خرید های چند سال اخیر پرسپولیس راهی این تیم شد و طی مدت کوتاهی پیشرفت چشمگیری در پرسپولیس داشت و موفق شد طی دو فصل متوالی عنوان آقای گلی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد. فارغ از تلاش های فراوانی که این بازیکن در زمان حضورش در پرسپولیس داشت بستر این تیم پرهوادار هم در پیشرفت روزافزون او نقش بسزایی داشت و نمی توان به راحتی از این موضوع گذشت.

داستان طارمی و پرسپولیس البته همواره با حواشی فراوانی همراه بود که بزرگ ترین آن هم مربوط به پرونده انتقال ناموفق او به ریزه اسپور و محرومیت سنگینی بود که در پی این انتقال گریبان پرسپولیس و خود او را گرفت. بدون شک انتظار تمام هواداران ماندن او در پرسپولیس و جبران اتفاقات گذشته بود اما او رفتن را به بهانه حضور در اروپا آن هم پس از جام جهانی ترجیح داد اما امروز توافق برسر تمدید قرارداد با الغرافه برای فصل پس از جام جهانی این سوال را در ذهن هواداران پرسپولیس مطرح می کند که تفاوت الغرافه و پرسپولیس درچیست؟ مگر غیر این است که الغرافه در گروه خود سوم شد و حتی جواز صعود به دور حذفی را هم به دست نیاورد درحالیکه پرسپولیس با اقتدار صدرنشین گروه خود شد؟ مگر غیر از این است که الغرافه حتی موفق نشده جواز حضور در مسابقات سال آینده لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد درحالیکه پرسپولیس مقتدرانه قهرمان لیگ برتر شده و از چند هفته پیش حضورش در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرده است و در نهایت مگر همین طارمی در بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بیشترین سهم را نداشت؟ و اگر قصد رفتن به اروپا را نداشت چرا برای ادای دین کردن به تیمی که ادعا دارد محبوب قلبش است صبر و حوصله بیشتری به خرج نداد!

شاید تنها فرق بین پرسپولیس و الغرافه دلارهای وسوسه انگیز قطری ها و یا اسنایدر پابه سن گذاشته ای باشد که تلاش می کند در واپسین روزهای فوتبال خود نیز درآمد هنگفتی به دست آورد اما هرچه که هست طارمی به هوادارانی که بزرگش کردند حسابی بد کرد و ایکاش نسبت به آنهایی که در سرما و گرما یه طارمی شدنش کمک کرده بودنداحترام بیشتری می گذاشت و دست پرسپولیس را در حساس ترین روزهای چند سال گذشته اش خالی نمی گذاشت.

606

کد خبر: 932729

وب گردی

وب گردی