نقش اداره کل امور اقتصادی و دارایی در توسعه استان مهم است

معاون هماهنگی و توسعه اقتصادی استانداری ایلام گفت: اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان یک دستگاه فرابخشی است و نقش آن در توسعه استان مهم است.

به گزارش ایسکانیوز، ایوب درویشی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت: اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان یک دستگاه فرابخشی است و نقش آن در توسعه استان مهم است.

معاون هماهنگی و توسعه اقتصادی استانداری ایلام ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته قطار توسعه و پیشرفت استان سرعت گرفته و مهمترین اهداف بازیابی مزیت ها و پناسیل های جدید در استان است که انتظار می رود مدیران زمینه رشد و پیشرفت استان را فراهم سازند.

وی ادامه داد: نقش اقتصاد در شرایط کنونی با توجه به نگاه معطوف دولت تدبیر و امید به استان ایلام می تواند ظرفیت های استان را ارتقاع بخشد که این امر هم اکنون با کمک دستگاه های اجریی در حال شکل گیری است.

معاون هماهنگی و توسعه اقتصادی استانداری ایلام افزود: نقش مدیران، سیاست گذاران در برنامه ریزی برای توسعه استان مهم است و اگر استفاده از ظرفیت های موجود در استان از جمله نفت گاز، پتروشیم، اربعین، آب های مری،. کشاورزی و طبیعت در کانون تمرکز مسوولان قرار گیرد تا شاهد توسعه بیشتر استان باشیم.

وی تصریح کرد: هم مرز بودن ایران با کشور عراق و ارتباط خوب با سایر استان ها موجب خارج شدن ایلام از بن بست شده؛ لذا از مدیر جدید انتظار می رود از فرصت موجود در استان استفاده و زمینه حضور سرمایه گذران را نیز فراهم سازد.

مشاور وزیر و مدیر کل امور استان های وزارت اقتصاد و دارایی نیز در این مراسم افزود: مهمترین وظایف کارکنان دولت رسیدگی به خواسته ها و تکریم ارباب رجوع می باشد بنابراین در راستای خدمت رسانی به نظام مکلف به خدمت رسانی می باشیم.

محمد اقایی افزود: نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام”حمایت از کالای ایرانی” می تواند در فلسفه اقتصادی نقش مهم داشته باشد از این رو دولت باید به عنوان نهاد حاکمیتی از صنعت و کالای داخلی حمایت کند.

وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا در کشور بیشتر از گذشته مد نظر مدیران ارشد استانی باشد تا بتوانیم کالاهای ایرانی را تقویت و ارتقا ببخشیده و شعار سال را محقق کنیم زیرا برای پیش بردن این شعار نیازمند نگاه ویژه اقتصادی به این موضوع است.

مشاور وزیر ادامه داد: در دنیای امروز که به عصر ارتباطات است کارها بدون علم بجایی نمی رسد و ایجاد شرایط نظام شایسته سالاری شعار سال را الگو کارهای خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: وجود ظرفیت و پتانسل های موجود در استان بهترین فرصت برای کسب رونق کسب و کار است و صادرات غیر نقتی ایلام نیز می تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم می سازد.

آقایی افزود: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید به کار گیری بانوان در پست های مدیریتی است و همه دستگاه ها ملزم به رعایت و اجرای ان هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی پیشین استان ایلام نیز گفت: از جمله اقدامات این اداره کل افزایش ۶برابری تملکات دارایی, ساماندهی حراست و روابط عمومی, راه اندازی کمیته و شوراها, افزایش بیست پله ی افزایش ارزیابی, راه اندازی مرکز پایش کسب و کار, الکترونیک کردن خزانه و ساماندهی ان, صفر نمودن دیون اداره کل, کسب رتبه و اول اسناد خزانه و غیره بوده است

901

کد خبر: 932767

وب گردی

وب گردی