نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت در سعدآباد برگزار می شود

نمایشگاه نقاشی با عنوان «آبی لاجوردی» در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سعدآباد، این نمایشگاه شامل 15 اثر از هنرمند ایتالیایی خانم الیزا وندارمین، نقاش و محقق ادبیات فارسی است که با الهام از کتاب منطق الطیر عطار خلق شده است.

آثار مذکور به سبک پست مدرن و با تکنیک دیجیتال آرت است.

یادآور می شود فَریدالدّین ابوحامِد محمّد عطّار نِیشابوری (۵۴۰ - ۶۱۸ قمری) یکی از عارفان و شاعران صاحب نام ایرانی است که در سال ۵۴۰ هجری برابر با ۱۱۴۶ میلادی در نیشابور زاده شد.

وی یکی از پرکارترین شاعران ایرانی به شمار می‌رود و بنا به نظر عارفان در زمینه عرفانی از مرتبه‌ای بالا برخوردار بوده‌است.

آثار عطار به دو دسته منظوم و منثور تقسیم می شود. آثار منظوم او عبارت است از: دیوان اشعار که شامل غزلیات و قصاید و رباعیات است. مثنویات او عبارت است از: الهی نامه، اسرار نامه، مصیبت نامه، وصلت نامه، بلبل نامه، بی سر نامه، منطق الطیر، جواهر الذات، حیدر نامه، مختار نامه، خسرو نامه، اشتر نامه و مظهر العجایب.

علاقمندان می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه همه روزه از تاریخ 2 تا 12 اردیبهشت ماه 1397 ساعت 10 تا 17 به نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد به نشانی میدان تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

503

کد خبر: 932796

وب گردی

وب گردی