رویکرد شهرداری قزوین استفاده حداکثری از ظرفیت انجمن های هنری است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت:رویکرد شهرداری قزوین استفاده حداکثری از ظرفیت انجمن های هنری شناسنامه دار،فعال و توانمند است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد درافشانی روز سه شنبه در اولین جلسه از سلسله نشست های هم اندیشی با انجمن های هنری شهر قزوین که با حضور مسئولان و اعضای مرکز هنرهای ادبی عبید در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد به تبیین برخی از اهداف و برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پرداخت و بر ضرورت استفاده از نقطه نظرات کارشناسان انجمن های هنری تاکید کرد.

وی اظهار کرد:برگزاری نشست های هم اندیشی با انجمن های هنری شناسنامه دار و توانمند به منظور همفکری و تبادل نظر بیشتر، استفاده از ظرفیت، توانمندی و تخصص این انجمن هادر اجرای برنامه های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در دستور کار سازمان قرار گرفته است که امروز اولین جلسه آن با حضور مسئولان و اعضای مرکز هنرهای ادبی عبید برگزار شد.

درافشانی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی زیر بنای اصلی توسعه شهری است، اظهار کرد:لذا درصدد هستیم تا برنامه های فرهنگی و هنری شهرداری قزوین با اجرای انجمن های هنری حوزه های مختلف و پشتیبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در سطح شهر برگزار کنیم.

وی از برگزاری اولین همایش ملی شعر طنز ایران در شهر قزوین خبر داد و گفت:به طور قطع در این همایش از توانمندی و ظرفیت بالای هنرمندان مرکز هنری عبید استفاده خواهیم کرد.

به گفته درافشانی، برگزاری اولین همایش ملی شعر طنز ایران نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهیختگی عموم مردم، نشاط اجتماعی و ایجاد انگیزه در شاعران و دوستداران شعر طنز خواهد شد.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد:همچنین خلاء برگزاری همایش تجلیل نخبگان، فرهیختگان و هنرمندان احساس می شد که درصدد هستیم به منظور حمایت از نخبگان، فرهیختگان و هنرمندان شهر قزوین همایشی را در سالجاری برگزار کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه انجمن های هنری و همچنین با برقراری تعامل دو سویه انجمن ها و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گام های اثربخش و تاثیرگذاری در راستای توسعه فرهنگ و هنر شهر قزوین برداشته شود.

حضرتی، مسئول مرکز هنرهای ادبی عبید نیز در این جلسه گفت:رویکرد مسئولان فرهنگی و متولیان امر فرهنگ در اجرای برنامه ها باید اعتماد بخش و آفریننده باشد و شایسته است از روش های متعارف آزموده شده ای که جز هزینه نتیجه اثر بخشی نداشته است استفاده نشود.

محمد جواد حضرتی افزود:برنامه های فرهنگی باید در سطح شهر منجر به ایجاد نشاط اجتماعی و امید به زندگی شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد:رویدادهای فرهنگی مستمر نظیر شب های شعر سبب افزایش سطح فرهیختگی عموم مردم می شود به شرط آنکه استمرار داشته باشد.
حضرتی ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین جهت برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی با انجمن های هنری خاطرنشان کرد:هم‌اندیشی و اولویت شناسی، سبب هم‌افزایی هنرمندان می شود.

در این نشست مسئولان و اعضای مرکز هنرهای ادبی عبید به ارائه برنامه های پیشنهادی خود پرداختند، در این جلسه مقرر شد تا مرکز هنرهای ادبی عبید یک رابط به سازمان معرفی کند و همچنین برنامه های پیشنهادی خود را برای سال ٩٧ ارائه دهند تا نسبت به برنامه ریزی و عملیاتی شدن این برنامه ها اقدام شود.

901

کد خبر: 932798

وب گردی

وب گردی