صدور مجوز برگزاری نمایشگاه خودرو در دل ترافیک/ تهران، نخستین شهر با ۲ نمایشگاه خودرو در جهان!

سازمان توسعه تجارت اخیرا برای برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران بر خلاف مصوبه قبلی شورای شهر، مجوز صادر کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سازمان توسعه تجارت در حالی برای برگزاری نمایشگاه خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران مجوز صادر کرده که برگزاری این نمایشگاه در این محل به دلیل ایجاد ترافیک شدید در شهر، نبود ایستگاه مترو قفل شدن چند بزرگراه اصلی منتهی به نمایشگاه چند سالی می‌شود که از سوی شورای شهر غیر قانونی شده و هیچ شرکتی مجوز برگزاری این نمایشگاه در این محل را نداشته است.

حال با توجه به برگزاری دو دوره از نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب که با استقبال پرشور بازدیدکنندگان و حتی شرکت‌های خارجی که به صورت مستقل در این نمایشگاه شرکت داشتند، جای سئوال دارد که چرا در آستانه برگزاری سومین دوره این نمایشگاه، قرار است نمایشگاه خودرویی دیگر با همان عنوان و در همان شهر در یک محل پر تردد و پر ترافیک برگزار شود.

نکته قابل تامل ماجرا اینجاست که سال‌ها از برگزاری آخرین دوره نمایشگاه خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران می‌گذرد و با وجود مصوبه شورای شهر، درخواست پلیس راهور و دیگر نهاد‌های ذی ربط، در این چند سال هیچ مجوزی از سوی سازمان توسعه تجارت برای برگزاری این نمایشگاه در این محل صادر نشد و حالا که تهرانی‌ها به حضور در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب عادت کردند و زیر ساخت‌های لازم برای حمل و نقل، رفاه و امکانات مورد نیاز برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب فراهم شده است، با چه استدلالی این چنین مجوزی از سوی سازمان توسعه تجارت برای برگزای مجدد یک نمایشگاه خودرو دیگر در تهران آن هم در این محل صادر می‌شود.

این در حالیست که حتی شورای تامین استان به دلیل قفل شدن تمامی بزرگراه‌های اطراف محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران سال‌ها قبل خواستار جلوگیری از برگزاری این نمایشگاه در این محل شده بود و برای انتقال نمایشگاه‌های بزرگی مثل کتاب و خودرو، هزینه زیادی برای ساخت و تجهیز شهرآفتاب صورت گرفته است.

جدای این مسائل، برگزاری دو نمایشگاه با یک عنوان در پایتخت، باعث سردرگمی شرکت‌های خارجی و شرکای خودروسازان داخلی می‌شود، چرا که قطعا چنین شاهکاری را در هیچ جای دیگر جهان ندیده و تجربه نکرده اند.

از آن گذشته شهروندان تهرانی بار‌ها شاهد ترافیک سنگین در اطراف نمایشگاه بین المللی تهران آن هم برای برگزاری یک کنسرت چند ساعته بوده اند، حالا چطور می‌توان یک نمایشگاه با این سطح علاقه مندی و عمومیت را در این محل آن هم در ساعات بعد از افطار که سینما‌ها و برخی دیگر از مراکز تفریحی تا سحر به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند و تقریبا شهر تا صبح بیدار است، در این محل برگزار کرد.

جالب اینجاست که نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت بار‌ها بر لزوم برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهرآفتاب برای تعامل بیشتر با شهرداری، پلیس راهور و تردد راحت‌تر بازدیدکنندگان تاکید کرده بود، اما حالا زیرمجموعه همان وزارتخانه در اقدامی قابل تامل مجوز برگزاری نمایشگاه بزرگی مثل خودرو در دل پایتخت را می‌دهد.

موضوعی که قطعا در کنار مخالفت شهرداری، پلیس راهور و ... مشکلات متعددی برای شرکت‌های خودروساز، قطعه ساز، واردکنندگان خودرو و علاقه‌مندان این حوزه را دچار سردرگمی خواهد کرد.

منبع: میزان

401

کد خبر: 932799

وب گردی

وب گردی