خطوط لوله قدیمی نفت بازرسی و تخلیه می‌شوند/آماده‌سازی تاسیسات برای افزایش و تنوع‌بخشی به صادرات نفت خام

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: بازرسی و تخلیه خطوط لوله دریایی کشور که در زمان جنگ تحمیلی عهده‌دار صادرات نفت کشور بودند در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت پایانه‎های نفتی ایران، سیدپیروز موسوی گفت: بازرسی و تخلیه خطوط لوله دریایی کشور که در زمان جنگ تحمیلی عهده‌دار صادرات نفت کشور بودند یکی از اهداف اصلی این شرکت در حوزه عملیات فنی و مهندسی در سال جاری است.

او با بیان این‎که این عملیات بسیار پیچیده است و ریسک زیادی دارد و به این منظور با شرکت‌های دولتی مذاکراتی انجام شده، ابراز امیدواری کرد این پروژه امسال اجرایی شود.

موسوی گفت: بازرسی و تخلیه این خطوط لوله دریایی که به اس‌پی‌ام منتهی می‌شود ضروری است، زیرا نفت از سال ۶۲ تاکنون در آن باقی مانده است.

به گفته او، امید است با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از توان مهندسان و فناوری‎های داخل کشور و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه‌های داخلی کشور، این پروژه اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی از آماده‌سازی تاسیسات برای افزایش و تنوع‌بخشی به صادرات نفت خام کشور و نوسازی کامل اسکله آذرپاد، به عنوان اولویت‎های دیگر این شرکت در سال جدید نام برد.

موسوی با اشاره به نقش مهم پرورش و آموزش نیروی انسانی متخصص در شرکت پایانه‎های نفتی ایران خاطرنشان کرد: این شرکت در سال ۹۷ برنامه‌های جامع و عملیاتی برای ارتقای دانش علمی و فنی نیروی انسانی خود در دستور کار دارد و آموزش‎محور شدن نیروی انسانی متخصص را دنبال می‎کند.

402

کد خبر: 932801

وب گردی

وب گردی