برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برای کاهش وابستگی به شهریه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از تاسیس کلینیک حقوقی با کمک یکسری از اساتید و اعضای هئیت علمی دانشکده حقوق و وکلای برجسته در ایجاد درامدزایی این واحد دانشگاهی خبر داد

دکتر نعمت‌الله نعمتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره سیاست چابک سازی در دانشگاه آزاداسلامی واحد دامغان و ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: در واحد دامغان در راستای سیاست های سازمان مرکزی در سال 97، چابک سازی و چارت سازمانی را داریم و برخی از دانشکده ها و گروه های آموزشی در هم ادغام خواهند شد.

وی افزود: در راستای کاهش هزینه ها برنامه های خوبی را در حوزه اداری، مالی و حوزه پژوهش داریم که در سال جاری به مرحله اجرا درخواهد آمد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تصریح کرد: همچنین در خصوص بحث درآمد زایی غیرشهریه ای با توجه به برنامه ای که انجام شده است، قرار شد در سال جاری پنج شرکت دانش بنیان را با کمک اساتید و کارمندان که برنامه ریزی اش را انجام دادیم و چند طرح هم گرفتیم را اجرایی کرده و بتوانیم درآمدهایی را از طریق این شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی در ادامه درباره فعالیت های اقتصادی و ارتباط دانشگاه با صنعت خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بحث پسته وارد شده ایم و چون شهر دامغان با پسته شناخته شده و پسته اش از محبوبیت و کمیت و کیفیت برخوردار است و با اتکا به وجود دانشکده کشاورزی مرکز تحقیقات پسته را هم در دانشگاه راه اندازی کرده ایم که درصدد پیوند آنها هستیم.

نعمتی تصریح کرد: یکی از کارهای مورد نظرمان در خصوص فراوری و بسته بندی پسته است که در بحث فراوری پسته یکی از کارهایی که مورد نظرمان است در بحث نگهداری پسته تازه با کمک علم نانو است.

وی افزود: یکی از کارهایی که در شرکت های دانش بنیان داریم در این زمینه کار می کنیم و در دانشکده داروسازی هم تولید گیاهان دارویی را داریم و کارها و مطالعات تحقیقی اش را انجام می دهیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تاکید کرد: همچنین در بحث کلینیک حقوقی هم با کمک یکسری از اساتید و اعضای هیات علمی دانشکده حقوق و وکلای برجسته ای که در این دانشگاه در استخدام ما هستند طرح های خوبی هم برای درآمد زایی در این بخش خواهیم داشت؛بحث احداث گلخانه و چند طرح دیگر هم هست که مورد ارزیابی قرار می گیرد تا در سال 97 به مرحله اجرایی درآید.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 932806

وب گردی

وب گردی