چتر حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی گسترده‌تر می‌شود

درهشتمین مرحله از فراخوان طرح‌های پژوهشی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی حمایت از محققان برجسته علاقه‌مند به مهاجرت به حوزه علوم و فناوری‌‌های شناختی که تاکنون در این زمینه فعالیت متمرکزی نداشته‌اند، مورد توجه است.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی به منظور توسعه هم افزایی پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای رسیدن به اهداف مشخص در حوزه علوم شناختی، هشتمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی در خرداد ماه امسال را با تمرکز جدی بر مسائل شناختی فراگیر جامعه اختصاص داده است.

البته تاکنون هفت مرحله فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی از سوی ستاد منتشر شده است و در نتیجه این فراخوان ‌ها ، بیش از 120 طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی کشور تحت پوشش حمایت های ستاد علوم شناختی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، هشتمین مرحله از فراخوان طرح های پژوهشی، حمایت از محققان برجسته علاقه مند به مهاجرت به حوزه علوم و فناوری‌ های شناختی که تاکنون در این زمینه فعالیت متمزکزی نداشته اند، مورد توجه قرار دارد. فعالیت های متمرکز در ارتباط با سرپرستی پایان‌ نامه‌ های کارشناسی ارشد و دکتری، چاپ مقالات در مجلات معتبر، انجام طرح پژوهشی، تولید محصول یا ارائه خدمات در حوزه علوم و فن آوری‌های شناختی تعریف شده است.

همچنین طرح های پیشنهادی محققان شامل حداقل دو پایان نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) است که باید در راستای اهداف پژوهشی، توسعه فناوری یا خدمات در حوزه شناختی و در چارچوب اولویت‌های ستاد قرار داشته و دستاورد یکپارچه‌ای را دنبال کنند. طرح‌های پژوهشی و توسعه فناوری، خصوصا در حوزه‌ی علوم پایه، مشروط به مشخص بودن فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد بررسی قرار می‌گیرند. بازتوانی و ارتقاء توانمندی‌ های شناختی ، "پژوهش‌های کاربردی و بنیادی در آموزش و پرورش شناختی"، "پژوهش‌های کاربردی و بنیادی در علوم شناختی زبان (زبانشناسی شناختی)"، "پژوهش‌های شناختی مبتنی بر نگاشت مغز"، "توسعه ابزارها و فن آوری‌های مطالعه رفتار زمانی-شبکه‌ای مغز"، "پژوهش‌ های شناختی در حوزه‌های بالینی و علوم اعصاب شناختی"، "توسعه فن آوری‌های شناختی مرتبط با ارتباط بین مغز و ماشین و مغز با مغز"، و نیز "مطالعات بنیادی و نظریه پردازی در حوزه علوم شناختی" ،"مدل سازی شناختی" و "روانشناسی شناختی" از جمله طرح های تحقیقاتی دراین فراخوان در اولویت ستاد قرار دارند.

محققان ، اساتید و علاقه مندان به فعالیت در حوزه های علوم شناختی در فراخوان جدید ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی می توانند طرح های پژوهشی خود را جهت بررسی طرح ها و برخورداری از چتر حمایتی در خرداد ماه امسال همزمان با اعلام فراخوان به ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ارائه دهند.

202

کد خبر: 932809

وب گردی

وب گردی