ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی با محوریت شیلات

در نشست کارگروه بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان هرمزگان، بر تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی با محوریت شیلات تأکید شد، تا همکاری مجموعه‌های دولتی در این زمینه شکل گیرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ ازآنجاکه هرمزگان به‌عنوان سومین استان در رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان گام برداشته است، نشستی با همین مضمون با محوریت تاکید بر راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی با رویکرد شیلات برگزار شد تا همکاری مجموعه‌های دولتی در این زمینه گستره شود.

علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در کارگروه بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان هرمزگان ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت شرکت‌هایی‌ دانش‌بنیان مستقر در این پارک گفت: هرمزگان به‌عنوان سومین استان در رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان گام برداشته است تا زمینه شکوفایی این شرکت‌ها فراهم شود.

به گفته وی، اگر به دنبال جامعه‌ای دانش‌بنیان و متکی بر ظرفیت‌های داخلی هستیم باید در تربیت نیروی کارآفرین، ورود سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، کمک مسئولان استانی و ملی به‌صورت جدی همت کنیم و برای موفقیت آن‌ها گام برداریم.


فتی با اشاره به اهمیت دانشگاه در تربیت نیروی کارآفرین گفت: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با همکاری در حوزه‌های مختلف می‌توانند زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنند و اگر در این زمینه ورود نشود ممکن است خروجی دانشگاه منجر به بیکاری افراد تحصیل‌کرده شود.


رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: باید بستری فراهم شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بتوانند ایده بدهند و زمینه اشتغال را فراهم آورند.


وی بابیان اینکه موفقیت در هر حوزه‌ای مستلزم این است که به‌صورت پایه‌ای اصلاح شود، گفت: ازاین‌رو پارک علم و فناوری هرمزگان در سطوح دانش‌آموزی و دانشجویی نیز به‌صورت ویژه در حال فعالیت است و زمانی که در این حوزه‌ها قوی شویم در آینده نیز می‌توانیم از پتانسیل نیروهای تربیت‌شده در حوزه دانش‌بنیان بهره ببریم.


فتی همچنین با اشاره به فضای فیزیکی استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: خوشبختانه بااعتباری که دریافت کرده‌ایم به‌زودی محل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین و فناوران می‌توانند در آن مستقر و به فعالیت علمی و اقتصادی خود بپردازند.

202

کد خبر: 932810

وب گردی

وب گردی