مومنی‌شریف: ارتقای جایگاه ایران در جهان در گرو حمایت از کالای ایرانی است

رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: حمایت از کالای ایرانی شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور ایران در جهان را ارتقا می دهد.

محسن مومنی شریف در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چگونگی حمایت از کالای ایرانی در عرصه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: مردم در بسیاری از نقاط دنیا، نسبت به حساسیت های کشور خودشان مطلع هستند. در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که باید از ساخته های کشور خودمان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: امروز ما در شرایطی قرار گرفته ایم که به کمک مردم نیاز داریم، قطعا در حوزه اقتصاد مردم با حمایت های خودشان از کالای ایرانی می توانند به این چرخه اقتصاد و همچنین فرهنگ کشور کمک کنند.

رییس حوزه هنری همچنین با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی می تواند شرایط اقتصادی ما در جهان را ارتقا دهد، گفت: در بسیاری از نقاط دنیا هنرمندان و مسئولان مردم را نسبت به حساسیت های کشورشان آگاه می کنند. مردم با استقبال از ساخته های کشور خودمان می توانند ما در دنیا از شرایط فعلی نجات دهند.

مومنی شریف در ادامه افزود: در کشور همسایه ترکیه، مانی که اوضاع اقتصادی خوبی نداشتند، رییس جمهورشان مردم را به خرید کالای ترکی ترغیب کرد و با عملی شدن این توصیه توسط مردم، وضع مالی این کشور نسبت به گذشته بسیار بهتر شد.

وی به ارتقای کارفرمایان ترکیه پس از حمایت مردم از کالاهای ترکیه ای اشاره کرد و یادآور شد: حمایت مردم از کالاهای ترکیه ای سبب شد تا صنعت گران انگیزه داشته باشند و کیفیت محصولات را بالا برند.

رییس حوزه هنری در ادامه به وظایف هنرمندان در چرخه حمایت از کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: ایرانیان از دیرباز به هوش و خلاقیت مشهور بودند به همین دلیل باید به تولیدکنندگان این فرصت را بدهیم که کالای جدید تولید کنند.هنرمندان افرادی هستند که یک اثر را تولید می کنند بنابراین در وهله اول به عنوان یک تولید کننده باید محصول خود را ارتقا دهند.

مومنی شریف با اشاره به اینکه هنرمندان پس از ارتقای کیفیت کالا باید محصول خود را به مردم معرفی کنند، افزود: خوشبختانه مردم در حوزه فرهنگ و هنر از کالای ایرانی استقبال خوبی دارند بنابراین هنرمندان باید پس از ارتقای کیفیت آثارشان، باید در تبلیغ کالای خود کوشا باشند.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت کار تولیدکنندگان در وهله اول مستلزم حمایت مردم است، اگر مردم از آثار فرهنگی حمایت کنند و کالای ایرانی را بخرند اتفاق های بسیار خوبی در عرصه اقتصاد کشور رخ خواهد داد.

رییس حوزه هنری گفت: هنرمندان باید به مردم درباره اوضاع اقتصادی امروز کشور هشدار دهند و به آنها بفهمانند که پشتیبانی چقدر می تواند در کشور اهمیت داشته باشد و بحث حمایت از کالای ایرانی بسیار جدی و مهم است.

مومنی شریف با اشاره به اینکه هنرمندان در بسیاری از حوزه ها مانند کودک و نوجوان فعال نیستند، خاطر نشان کرد: در بسیاری از حوزه ها مانند حوزه کودک و نوجوان که حوزه وسیعی است، آثار قابل توجهی وجود ندارد. این حوزه بازار بزرگی است که هنرمندان ما باید با افزایش تولیدات خود جای خالی این حوزه را پر کنند.

503

کد خبر: 932811

وب گردی

وب گردی