بررسی  «نبرد چاناق قلعه و بازتاب آن در ایران» در دانشگاه تهران

نشست «نبرد چاناق قلعه و بازتاب آن در ایران» با سخنرانی پروفسور زکریا قورشون، مدیرگروه رشته تاریخ دانشکده  ادبیات دانشگاه فاتح سلطان محمد، برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه فرهنگی یونس امره، نشست «نبرد چاناق قلعه و بازتاب آن در ایران» یکشنبه دوم اردیبهشت ماه در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می شود.

پروفسور دکتر زکریا قورشون به بررسی جنبه های مختلف جنگ، چناق قلعه که در تاریخ از اهمیت بسیاری برخوردار است، خواهد پرداخت همچنین معصومه دائی و دکتر علی کالیراد نیز بازتاب جنگ در ایران را مورد بحث قرار خواهند داد.

پروفسور زکریا قورشون مدیر گروه تاریخ دانشکده ادبیات دانشگاه وقفی فاتح سلطان محمد است. وی بیش از 30 سال سابقه تدریس در دانشگاه مرمره است و در دوره های مختلف عضو هیئت مدیره این دانشگاه بوده است.

وی تحقیقات بسیاری در زمینه جغرافیای عربی در عصر عثمانی، تاریخ سیاسی معاصر خاورمیانه، روابط ترکیه و کشورهای عربی و پژوهش هایی درباره آفریقای شمالی با استفاده از آرشیو کشورهای اروپایی و عرب انجام داده است.

این استاد تاریخ دارای آثاری چون روابط ترکیه و اعراب در دو راهی ( انتشارت عرفان، 1992)، حاکمیت عثمانی ها دراحساء و نجد، پیدایش دولت صعودی و جنبش وهابی ( انتشارات بنیاد تاریخ ترکیه، 1998)، مشاجره انگلستان و عثمانی بر سر خلیج فارس ( انتشارت بنیاد تاریخ ترکیه ، 2004) است.

همچنین پروفسور دکتر زکریا قورشون کتاب هایی به زبان انگلیسی و عربی نوشته است و مشغول به تدریس در دانشگاه یدی تپه در مقاطع لیسانس و ارشد است و در حال حاضر ریاست انجمن پژوهشگران آفریقا و خاورمیانه که خود موسس آن بوده است را برعهده دارد.

502

کد خبر: 932813

وب گردی

وب گردی