درآمدزایی شرکت های دانش بنیان را در تولید محور بودن این شرکت‌ها معنا کنیم

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در زمینه توسعه فعالیت‌های پژوهشی همواره پیشرو و پیشگام بوده و در سال جدید نیز در تلاش هستیم تا با توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان شاهد رشد درآمدزایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیام نجفی با بیان این مطلب افزود: واحدهای دانشگاهی ضمن تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان باید با معرفی تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و مراکز تحقیقاتی به سازمان‌ها و نهادهای منطقه خود، امکان استفاده آنان را در قالب تفاهم‌نامه همکاری و یا درآمدزایی مستمر فراهم سازند.

وی عنوان کرد: در سال جدید و با همکاری واحدها مصمم هستیم تا 20 درصد از درآمد غیر شهریه‌ای واحدها را از طریق توسعه فعالیت‌های درآمدزای پژوهشی حاصل کنیم و این امر میسر نخواهد بود مگر با برنامه ریزی و تلاش همه واحدها.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در هر واحد دانشگاهی سالانه پایان‌نامه بسیاری ارائه می‌شود که باید با شناسایی موضوعات مرتبط با صنعت و طرح‌های درآمدزا، آنان را مورد تشویق قرار داد تا مسیر پایان نامه ها به سمت رفع نیازهای جامعه و همچنین کارآفرینی پیش رود.

دکتر نجفی با اشاره به شرکت‌ها و صنایع مجاور در هر یک از شهرهای استان خاطر نشان کرد: با توجه به استقرار بسیاری از کارخانه جات مهم و شهرک‌های صنعتی فعال در استان اصفهان، می‌توان با برگزاری تورهای بازدیدی و تعامل با آنان هم به بهترین نحو از امکانات آنان بهره برد و هم با ایجاد واحدهای توسعه و تحقیق در شهرک‌های صنعتی علاوه بر پاسخ به نیاز صنایع، به درآمدزایی پایدار برای واحدهای دانشگاهی رسید.

وی برگزاری همایش های تخصصی در واحدهای دانشگاهی را با نگاه کاربرد نتایج آن در صنعت و جامعه نقطه اوج فعالیت های پژوهشی عنوان کرد و گفت: نگاه هزینه محور به همایش ها نگاه صحیحی نیست بلکه همایش به نوبه خود نوعی درآمدزایی و استفاده از فرصت‌ها است از این رو توصیه می‌کنم برگزاری همایش‌ها و مسابقات مختلف پژوهشی با هدف تبدیل علم به ثروت صورت گیرد.

دکتر نجفی افزود: نباید توجه به شرکت‌های دانش بنیان فقط در تاسیس و حمایت های کلامی محصور باشد بلکه باید درآمدزایی شرکت‌های دانش بنیان را در تولید محور بودن این شرکت‌ها معنا کنیم چون با تولید این شرکت‌ها هم به جذب سرمایه نائل می‌شویم و هم امکان اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم می‌سازیم و این خود نوعی حرکت در جهت حمایت از کالای ایرانی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در سال جدید علاوه بر تمرکز بر امر درآمدزایی پژوهشی نگاه ویژه‌ای به تالیف کتاب دیجیتال، درونی کردن راهنمایی و مشاوره پایان نامه ها در داخل استان و با استفاده از ظرفیت های اساتید استان، بهره‌برداری از اعتبارات صندوق‌های فناوری، تکمیل مراحل قطب‌بندی، توجه به ناحیه‌بندی برای واحدهایی که از ظرفیت کمتری برخوردارند، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی ویژه اعضای هیات علمی و راه اندازی کلینیک پژوهشی به عنوان برنامه‌های آتی خواهیم داشت.

لازم به ذکر است در پایان جلسه دکتر مجید طغیانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اکثریت آراء به عنوان رئیس شورای تخصصی پژوهشی استان انتخاب و از زحمات دکتر احمدرضا مساح تقدیر شد.

201

کد خبر: 932819

وب گردی

وب گردی