اعطای وام ۲۰۰ میلیونی مسکن محرک معاملات خانه های نقلی/ قیمت مسکن با نرخ اعلامی دولت برای ارز کاهش نمی یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه تلاطم های بازار ارز به تدریج در حوزه مسکن تاثیر گذار است، گفت: اعطای وام 200 میلیونی مسکن به تحرک در خانه های نقلی می انجامد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدکمال الدین شهریاری با تاکید بر اینکه تلاطم های بازار ارز به تدریج در حوزه مسکن تاثیر گذار است، گفت: اگر تلاطم ها به تثبیت نرخ جدید بیانجامد در دراز مدت بازارهای موازی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بالا رفتن قیمت مسکن در یک ساله اخیر ادامه رشدی است که بر اثر تورم در سایر حوزه ها نیز دیده می شود، افزود: با توجه به توقف رشد قیمت مسکن در حدود 5 سال حبابی که در سال های 90 و 91 ایجاد شد قیمت مسکن را بسیار بیش از نرخ تورم افزایش داد.

حباب مسکن تقریبا تخلیه شده است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رشد نرخ مسکن از انتهای سال 91 و اوایل سال 92 متوقف شد، تصریح کرد: با توجه به رکود چندساله مسکن می توان گفت که در سال گذشته این حباب تقریبا تخلیه شده و با توجه به نرخ رشد تورم سالانه از سال 91 تا 96 قیمت مسکن به حد تعادل رسیده است.

شهریاری با بیان اینکه با به تعادل رسیدن نرخ مسکن از سال 96 به آرامی رشد نرخ در بازار آغاز شده است، گفت: این رشد منفی بوده و برای تحرک در بازار مسکن نیاز است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: قیمت مسکن با توجه به نرخی که دولت برای ارز اعلام کرده کاهش پیدا نمی کند.

افزایش سقف وام مسکن در معامله خانه های بزرگ و گران قیمت تاثیر زیادی ندارد

او در پاسخ به این سوال که با توجه به زمزمه ها در خصوص افزایش سقف وام قیمت مسکن باز هم افزایش یابد یا خیر، گفت: این موضوع می تواند تحریک تقاضا کند و البته در معامله خانه های بزرگ و گران قیمت تاثیر زیادی نمی گذارد.

شهریاری ادامه داد: ارایه تسهیلات مسکن ممکن است در خانه های کوچک، برای خانه اولی ها و زوج های جوان به تحریک تقاضا منجر شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقتصاد کشور از رشد سقف تسهیلات مسکن ضرر نمی کند، گفت: ایجاد سرمایه گذاری، رشد تولید و اشتغال مزایای این تحرک است که با افزایش نسبی مسکن می تواند تحرکی در اقتصاد ایجاد کرده که برای اقتصاد زیان بار نیست.

منبع: خانه ملت

401

کد خبر: 932837

وب گردی

وب گردی