برگزاری همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی در قم

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی با موضوع استکبارستیزی در روز پنجشنبه 30 فروردین ماه در مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر رسیده، رضا امانی ظهر امروز در نشست علمی یازدهمین دوره همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی در مجتمع عالی امام خمینی (ره) با اشاره به ویژگی‌های این همایش اظهار کرد: همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی با موضوع استکبارستیزی روز پنجشنبه 30 فروردین ماه در مجتمع عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و این همایش بخشی از مسابقات قرآن کریم است.

وی ادامه داد: از جمله اهداف برگزاری همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی، فرهنگ سازی و گفتمان سازی مفاهیم انسان قرآن کریم در جامعه اسلامی و تلاش برای جهت دهی پژوهش‌های قرآنی به سوی پژوهش‌های کاربردی براساس نیازها است، در این راستا عنوان استکبارستیزی در دستور کار همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی قرار گرفت.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: در دوره یازدهم همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی شاهد دریافت هزار و 150 مقاله بودیم که 985 مقاله داخلی و 130 مقاله خارجی از 15 کشور به دبیرخانه این همایش رسید. از صاحبان 30 مقاله بین المللی برای شرکت در همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی دعوت شد.

امانی با اشاره به اهداف انبیا اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی رسالت انبیا، مبارزه با ظالمان عصر خودشان بود، بنابراین مبارزه با مستکبران جزو مبانی اساسی انبیا بود و آن‌ها عمر خودشان را در راه مبارزه با مستکبران صرف کردند و حتی گاهی در این مسیر جان خودشان را از دست دادند.

وی ادامه داد: استکبارستیزی در سیره رهبران نظام جمهوری اسلامی مشهود است، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری شجاعانه در برابر خواسته‌های مستکبران جهانی ایستادند و امروز شاهد هستیم که چگونه این نظام از موضع عزت گامی به عقب در برابر مستکبران نمی‌گذارد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: غرب به باطل تصور می‌کرد که با فشارهای اقتصادی می‌تواند ما را از موضع استکبارستیزی به عقب براند، اما در چهار دهه اخیر این مساله محقق نشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف جزو دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

امانی با اشاره به تنش‌های منطقه اظهار کرد: آمریکا عامل اصلی تنش‌ها در منطقه است، این کشور از آن سوی جهان به خودش اجازه می‌دهد که در این منطقه ورود کرده و بین مردم منطقه تفرقه ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در کشورهای مختلف شاهد هستیم که مستکبرین به دنبال تسلط بر ملت‌ها هستند و باید نخبگان قرآنی معارف این کتاب آسمانی را در جامعه اسلامی تبیین کنند و زمینه ساز یک زیست قرآنی شوند.

502

کد خبر: 932877

وب گردی

وب گردی