قرار گرفتن استان قزوین در رتبه هشتم کاهش نرخ بیکاری کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با اعلام این‌که استان قزوین هشتمین استان در کاهش نرخ بیکاری در کشور به شمار می‌رود، گفت: در پایان سال 96 نرخ بیکاری استان 10.7 دهم درصد اعلام‌شده است که نسبت به سال قبل با کاهش روبرو بود.

به گزارش ایسکانیوز، دومین جلسه کارگروه اشتغال استان قزوین با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات مدیریت بحران استان برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف اقتصادی در سالی که مزین به نام «حمایت از کالای ایرانی» شده است، باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا در سه‌ماهه نخست سال شاهد گام‌های بلند در این مسیر و ایجاد اشتغال باشیم.

وی افزود: برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای کاهش نرخ بیکاری در استان در سال 96 نتیجه داده و طبق اعلام رسمی در پایان سال 96 نرخ بیکاری استان 10.7 دهم درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز برابر با ۳۹.۲ اعلام‌ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اعلام کرد: این در حالی است که در سال 95 نرخ بیکاری 11.6 درصد بود ازاین‌رو تقریباً با کاهش یک‌درصدی نرخ بیکاری در سال 96 مواجه بودیم.

این مسئول با اعلام این‌که استان قزوین هشتمین استان در کاهش نرخ بیکاری در کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: سهم اشتغال استان قزوین در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی در سال ۱۳۹۶ در حوزه کشاورزی ۱۸.۲ دهم درصد، در حوزه صنعت ۳۷.۸ و در حوزه خدمات نیز ۴۴ درصد بود.

حبیبی تصریح کرد: بی‌شک می‌توان در سال 97 با نتیجه بهتری در کاهش نرخ بیکاری مواجه شد که این امر به همکاری و پیگیری تمامی مسئولان و مدیران استانی وابسته است.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های کشوری برای راه‌اندازی و حمایت از ساخت گلخانه‌ها در استان‌ها عنوان کرد: هر فرماندار در سال‌جاری مأموریت خواهد داشت تا حداقل یک گلخانه هزار هکتاری را در شهرستان خود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها هر چه سریع‌تر طرح‌های قابل دفاع و توجیهی خود را در حوزه‌های مختلف ارائه کنند تا اقدامات لازم برای حمایت از آن صورت بگیرد.

901

کد خبر: 932885

وب گردی

وب گردی