افزایش 56 درصدی عمل‌های جراحی زائران در مشهد

فرماندار مشهد گفت: میزان عمل‌های جراحی زائران در مشهد در ایام نوروز 56 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرحیم نوروزیان امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری مشهد اظهار کرد: امسال یکی از بهترین سال‌ها در زمینه خدمت رسانی به زائران بود و حدود 10 هزار بازرسی از حوزه‌های مختلف خدمات رسانی در سطح شهر صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این حجم از زائر، شهر مشهد نیز بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد ولی با این حال کمترین مشکل در خدمات رسانی به زائرین و مجاورین در این ایام بروز کرد. علی رغم این ازدحام جمعیت، مشهد یکی از ارزان‌ترین شهرهای ایران بوده که این امر نتیجه عنایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، کمک مردم و تلاش دستگاه‌ها بوده است.

نوروزیان خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت هتل‌های مشهد نیز 15 درصد بیشتر از سال های گذشته تکمیل شد و میانگین تکمیل تخت ها به 75 درصد رسید. ضروری است برای ادامه این روند در جهت حذف مدارس، مساجد و حسینیه‌ها از اسکان زائر گام برداشت چراکه به رغم تلاش‌های خوب همه دست اندرکاران لیکن این مجموعه ها از نظر برخی امکانات رفاهی، بهداشتی و ایمنی با مشکلاتی مواجه اند و باید کرامت و شان زائرین بیشتر از این حفظ شود.

معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به رشد خدمات رسانی در حوزه های بهداشتی به زائران در ایام تعطیلات تصریح کرد: در این ایام میزان ارایه خدمات بهداشتی در حوزه اعمال جراحی به زوار 56 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و 81 درصد کل زایمان‌های این ایام در مشهد مربوط به زوار بوده است. همچنین میزان مراجعات زوار به اورژانس نیز 3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه باید برای حل مسایل و مشکلات شهر اولویت بندی داشت، چون مشهد شهر بزرگی است و مسایل متعددی دارد، اظهار کرد: بنابراین لازم است تمرکز دستگاه‌ها بر برطرف کردن مسایل اساسی باشد و ضروری است محور اساسی این جلسات رفع مشکلات مردم باشد.

وی ادامه داد: طبیعی است اگر چنین اقدامی صورت گیرد، این باور در مردم ایجاد می شود که حاکمیت به دنبال حل مسایل آنان است و باید این رویکرد در حوزه مسایل بهداشتی هم لحاظ شود تا این تلقی و باور در مردم ایجاد گردد که حاکمیت نسبت به مسایل و مشکلات مردم به ویژه مسایل مربوط به بهداشت مردم حساسیت داشته و می‌تواند آن را حل کند.

نوروزیان یادآور شد: در این اولویت بندی محور فعالیت دستگاه‌ها باید تکالیف مشخص شده در برنامه پنج ساله و سیاست‌های ابلاغی دولت باشد و ضمنا بایستی از نگاه های بخشی پرهیز کرد چون آفت کار است و نگاه سیستمی را جایگزین آن کرد.

وی توجه به شاخص های بهداشت و سلامت را مهم دانست و گفت: اگر از توفیق در عملکرد صحبت می کنیم، باید با توجه به شاخص‌ها و مقایسه آن با گذشته باشد وگرنه نمی‌توان برآورد درستی ارایه کرد.

معاون استاندار ‌با بیان اینکه براساس آمار دریافتی از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال 8 میلیون و 732 هزار و 700 زائر به مشهد آمده اند، عنوان کرد: در واقع طی این ایام میزان ورودی زائر به مشهد روزانه نزدیک به 450 هزار نفر بوده که این حجم از جمعیت با جمعیت شهرستان‌های بزرگ در مراکز استان‌ها برابری می‌کند.

901

کد خبر: 932891

وب گردی

وب گردی