استاندار سمنان: مجمع سلامت یک نهضت همگانی است

استاندار سمنان در نخستین مجمع سلامت استان بر ضرورت تامین سلامت عمومی تاکید و گفت: باید تلاش کنیم‌ تا در جامعه ما؛ کسی دچار بیماری و رنج درمان نشود.

به گزارش ایسکانیوز، چاوشی استاندار سمنان در جمع شرکت کنندگان در نخستین مجمع سلامت استان که در محل سالن زکریای رازی پلی کلینیک تخصصی داندانپزشکی سمنان گفت ؛ با اشاره به وجود دو دانشگاه علوم پزشکی در استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان ؛ دوبال پرواز بهداشت و درمان در استان سمنان هستند.
ایشان در سخنان خود از انسان ؛ بعنوان ترکیبی از کالبد مادی و روح الهی در آموزه های دینی یاد کرد و گفت: انسان به حکم انسان بودنش؛ دارای حقوق مسلمی است که به واسطه کرامت ذاتی ناشی از آفرینشش شایسته حضور در عرصه گیتی شناخته شده است.

همه جای استان برای ما ارزشمند است
چاوشی در نخستین جلسه مجمع سلامت استان با بیان برخی ویژگی ها و توانمندی های استان سمنان و لزوم جامعه نگری و پرهیز از نگاه جزیره ای گفت : همه جای این مرز و بوم در میهن اسلامی دارای ارزش و اعتبار است؛ باید نگاه قومیتی و سرزمینی کنار گذاشته شده و به ارزشهای جاودانه استان بپردازیم که متعلق به کل جامعه ی بشریت است .

حقوق بشر در مفاهیم دینی ؛ ریشه ای به قدمت تاریخ دارد
استاندار سمنان گفت: غربی ها به دنبال شعار جامع حقوق بشریت هستند و این در حالی است که حقوق بشر در مفاهیم دینی ریشه ای به قدمت تاریخ دارد .
ایشان با اشاره به توانمندی بالای اهالی استان سمنان در گسترش فرهنگ و تمدن این سرزمین یادآور شد: اهالی استان سمنان؛ امروز مسئولیتشان سنگین است و در این راستا باپد پرچم دار حقوق بشر باشند.
رئیس مجمع سلامت استان؛ از سلامتی بعنوان نعمتی عظیم از سوی خداوند یاد کرد و گفت: سلامت بخشی از حقوق بشر است که همه باید برای تحقق آن که بخشی از توفیقات است؛ تلاش کنند.
وی تصریح کرد: باید نام ایران را پرآوازه نماییم و بی تردید یکی از زمینه های آن افتخارات عرصه بهداشت و سلامت است و بی تردید سلامت عمومی با تلاش همگانی میسر خواهد شد.

انسان باید ید الله باشد/ بیایید اسباب تحقق اهداف خداوند باشیم
استاندار سمنان در جمع شرکت کنندگان در نخستین مجمع سلامت استان گفت: هر یک از ما بر اساس اراده ی خداوند در نظام هستی؛ صاحب نقش و در معرض آزمون الهی می باشیم؛ خداوند ما را می آزماید تا گوهر وجودی انسان را به نمایش بگذاریم.‌
ایشان در پایان سخنان خود با تجلیل از حضور میهمانان و مدعوین حاضر در این مجمع و با اشاره به نقش فرزانگان و اندیشمندان متخصص در تامین سلامت عمومی از دکتر سید محمود طباطبائی ؛ چهره ماندگار پزشکی کشور بعنوان طبیبی حاذق که دیانت و اخلاق را در طبابت خویش با هم در آمیخته یاد کرد و اظهار داشت : افتخار میکنیم به وجود افراد فرهیخته و فرزانگانی که در عرصه سلامت برای این‌مرز و بوم درخشیده اند و برای مردم هنوز هم ناشناخته اند.

901

کد خبر: 932897

وب گردی

وب گردی