کشور غرق در بحران بی مدیریتی شده است

دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که قرار است 3 نوامبر 2019 برگزاری شود گفت: 26 آگوست 2018 انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی،دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که قرار است 3 نوامبر 2019 برگزار شود گفت: ترکیه نباید بیش از این زیر این بار سنگین بماند، صبورانه منتظر ماندن تا 3 نوامبر 2019 ممکن نیست. با توجه به شرایط موجود که کشور غرق در بحث سیستم های مدیریتی شده است حفظ ثبات و تعادل تا 3 نوامبر 2019 بسیار دشوار خواهد بود. پیشنهاد ما به مخاطبانمان این است: 26 آگوست 2018 یعنی در روز سالگرد آغاز نبرد بزرگ ملازگرد با یک روح پیروزی جدید پای صندوق ها رفته هم انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات نمایندگی پارلمان را برگزار کرده و درس لازم را به دشمنان ترکیه بدهیم. این اقدام معقول و منطقی است. اراده و استقلال از آن ملت است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ملت عزیز ترکیه به رفراندومی که در 16 آوریل 2017 برگزار شده بود آری گفته است. بر اساس اصول دموکراسی تمام احزاب باید به این نظر احترام بگذارند. ما قبول کردن سیستم ریاست جمهوری از سوی ملت را پشت سر گذاشته ایم. در سالی که پشت سر گذاشتیم شرایط لازم برای ائتلاف در یک سیستم ریاست جمهوری تامین شده است. ما برای تبدیل شدن ترکیه به یک کشور قدرتمند در سال 2023 همکاری می کنیم. ما به روح 7 آگوست ینی کاپی صادق هستیم.

کد خبر: 932923

وب گردی

وب گردی