ظریف وارد تهران شد

وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در بیست و سومین اجلاس شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی(اکو) در سفری دو روزه به دوشنبه سفر کرده بود، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در بیست و سومین اجلاس شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی(اکو) در سفری دو روزه به دوشنبه سفر کرده بود، دقایقی پیش وارد تهران شد.

ظریف روز گذشته و در بدو ورود مورد استقبال نظام الدین زاهدی معاون اول وزیر امور خارجه تاجیکستان قرار گرفت.

دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نخستین برنامه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به این کشور بود. در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه، مشکلات منطقه و مسائل مربوط به افراط گرایی و تروریسم بحث و تبادل نظر شد.

حضور در جمع کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه دومین برنامه سفر ظریف بود. وی در این دیدار همکاریهای اقتصادی ایران و تاجیکستان را حائز اهمیت برشمرد و از کشورهای همسایه بعنوان مهمترین بازارهای تولیدات داخلی نام برد.

شرکت در اجلاس شورای وزیران اکو اولین برنامه روز دوم سفر وزیر امور خارجه کشورمان به تاجیکستان بود. در این اجلاس کشورهای عضو از الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان جهانی تجارت(WTO) حمایت کردند و مانع تراشی های بعضی کشورهای خارج از منطقه را محکوم نمودند.

محکوم کردن تحریم های یک جانبه اقتصادی علیه کشورها که مانع توسعه اقتصادی و تجارت آزاد میان ملت ها است از دیگر بندهای بیانیه وزیران شرکت کننده در این نشست بود.

دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان در حاشیه نشست اکو برنامه بعدی ظریف در این سفر بود.

بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و هنری کشورهای عضو اکو در باغ ارم دوشنبه آخرین برنامه وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر دو روزه بود.

منبع: مهر

۳۰۴

کد خبر: 932936

وب گردی

وب گردی