نخست وزیر ارمنستان: ایران در حفظ ثبات منطقه نقش بسیار مهمی دارد

نخست وزیر ارمنستان در اظهار نظری در مجلس این کشور از تداوم همکاری دوستانه با ایران و روسیه خبر داد و گفت که این دو کشور در حفظ ثبات منطقه نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش ایسکانیوز، نخست وزیر ارمنستان روز سه‌شنبه از ادامه همکاری دوستانه و مفید با ایران و روسیه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آرمن پرس» «سرژ سرگسیان» نخست وزیر ارمنستان در جلسه پرسش و پاسخ با نمایندگان مجلس درباره روابط کشورش با همسایگان و برخی سازمان‌ها اظهار داشت که ارمنستان همکاری سیاسی، اقتصادی با روسیه ، «پیمان امنیت دسته‌جمعی» ، «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» و نیز روابط دوستانه با «ایران» را ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به سئوال «گاجیک ملکیان» یکی از قانونگذاران این کشور درباره سیاست ارمنستان درقبال روسیه، غرب و ایران گفت: «ما در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران دارای منافع و بازار هستیم، این کشورها در حفظ ثبات منطقه ما نقش بسیار مهمی دارند. ما به یقین همکاری فعال با اتحادیه اروپا را ادامه می‌دهیم ومعتقدم که مقررات مندرجی که در موافقتنامه یکم جولای اتحادیه اروپا و ارمنستان آمده را اجرا ‌کنیم. »

سرگسیان افزود که ارمنستان همکاری با آمریکا و چین را ادامه می‌دهد، چرا که ایدئولوژی کلی ارمنستان به این ترتیب است که «همکاری» همواره سودمند است و هرگز تلاش نکنیم تا از نبرد دیگران سود ببریم .در حقیقت ما شاهد نمونه‌های عینی از این مسئله هستیم که اتخاذ سیاست متناقض می‌تواند منجر به سود بردن از این وضعیت درهم ریخته شود و این مورد مفیدی نیست.»

مدیر اندیشکده قفقاز نیز هفته گذشته در تحلیلی ضمن تمجید از روابط ارمنستان با ایران، درباره تنش غرب با روسیه و پیامدهای آن بر کشورش گفت که ارمنستان، لقمه چرب و نرمی برای غرب نیست.

«آلکساندر اسکندریان» مدیر اندیشکده قفقاز چهارشنبه گذشته در نشست خبری درباره مواجهه روسیه با غرب گفت که این مسئله برای ارمنستان پیامد منفی ندارد.

وی با اشاره به مناقشه «اوکراین» گفت: «اوکراین از مواجه غرب با روسیه رنج برد و این رنج تداوم می‌یابد. اما ارمنستان خارج از حوزه تنش غرب با روسیه است و این مسئله برایش پیامد سیاسی ندارد. برخلاف اوکراین، ارمنستان لقمه چرب و نرمی که روسیه و غرب بابتش درگیر شوند، نیست.»

اسکندریان درباره روابط ارمنستان با ایران گفت: «ما،دهه‌ها هست که با وجود تحریم‌های آمریکا، از داشتن روابط نزدیک با ایران بهره‌مند می‌شویم و البته روابط سطح بالای خود را با آمریکا نیز حفظ کرده‌ایم.»

منبع: فارس

۳۰۴

کد خبر: 932949

وب گردی

وب گردی