امدادرسانی به هزار و 31 نفر متاثر از برف و کولاک/15 استان کشور تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: 11 استان کشور طی 4 روز گذشته تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند در همین راستا یک هزار و 61 نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک خدمات امدادی دریافت کردند.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به گزارش سیل، آبگرفتگی و طوفان از ٢٣ فروردین تا ساعت 6 صبح امروز گفت: ١٥ استان کشور شامل آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان و یزد تحت تاثیر سیل، آبگرفتگی و طوفان قرار داشتند.

به گفته وی، امدادگران در٨١ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین خدمات امدادی ازائه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امداد رسانی به 2 هزار و 310 نفر از هموطنان تا ساعت 6 صبح امروز گفت: از این تعداد 381 نفر از هموطنان اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: امدادگران در زمان مذکور موفق به رهاسازی 26 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب شدند همچنین 83 واحد مسکونی نیز توسط امدادگران تخلیه آب شد.

سلیمی با اشاره به جزئیات اقلام امدادی توزیع شده میان هموطنان متاثر از سیل،آبگرفتگی و طوفان اضافه کرد: امدادگران در 123 تیم یا 388 نفر موفق به توزیع 45 دستگاه چادر، 985 تخته پتو، 145 تخته موکت، یک هزار و 30 کیلوگرم نایلون، 225 شعله والور و فانوس، 110 ست شستشو، یک هزار و 530 قوطی کنسرو، 130 کیلوگرم برنج، 229 کیلوگرم قند و شکر و 510 قرص نان میان متاثران سیل، آبگرفتگی و طوفان شدند.

وی بیان کرد : در حال حاضر عملیات در ایلام و چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به گزارش پایانی عملیات برف و کولاک طی 4 روز گذشته گفت: ١١ استان کشور شامل اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، قزوین، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان،لرستان ومازندران تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی افزود: امدادگران طی 4 روز گذشته موفق به امدادرسانی در 19 محور و مناطق عشایرنشین شدند.همچنین یک هزار و 61 نفر از هموطنان نیز خدمات امدادی دریافت کرده و 71 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در پایان از رهاسازی 171 دستگاه خودرو از برف خبر داد و تاکید کرد: امدادگران طی 4 روز گذشته در٣٧تیم یا ١١٦نفر اقلام امدادی مانند 61 تخته پتو، 58 کیلوگرم نایلون، 167 قوطی کنسرو و 410 قرص نان میان متاثران برف و کولاک توزیع کردند.

701

کد خبر: 932962

وب گردی

وب گردی