از تمامی ظرفیت ناوگان دریایی برای یافتن دو مفقودی سقوط بالگرد استفاده شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با استفاده از یک بالگرد امدادی، 2فروند شناور پیشرفته ناجی وتیم غواصی اعزامی از سوی مرکز ام آر سی سی هرمزگان، پایش هوایی و دریایی آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز، اله مراد عفیفی پور صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه جستجو برای یافتن دو مفقودی سقوط شب گذشته بالگرد در خلیج فارس ادامه دارد، اظهار داشت: در پی سقوط یک فروند بالگرد تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره در شامگاه سه شنبه ۲۸ فروردین ماه جاری، با اقدام سریع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) هرمزگان بلافاصله پس از اطلاع از سانحه، دو فروند شناور ناجی از کیش و بندر لنگه، یک فروند بالگرد از بندر عسلویه و تیم دو نفره غواصی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین با ارسال پیام ناوتکس به شناورهای عبوری در منطقه اطلاع رسانی گسترده ای صورت گرفت تا از تمامی ظرفیت ناوگان دریایی برای همکاری در عملیات جستجو و نجات استفاده شود.

به گفته عفیفی پور، ناوتکس یک نوع خدمات مخابرات دریایی است که برای کمک به ایمنی کشتی ها در دریا و ارسال پیام های ایمنی، ناوبری و هواشناسی به آنها در منطقه مشخص شده توسط ایستگاه های ساحلی انجام می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بالگرد سقوط کرده حامل پنج سرنشین بوده که پیکر دو سرنشین توسط قایق نجات سکوهای نفتی در همان ساعات نخست از دریا گرفته شد، یک نفر مصدوم نیز با بالگرد امدادی تحت اجاره بنادر و دریانوردی هرمزگان به کیش منتقل شد و از نخستین ساعات صبحگاهی امروز (چهارشنبه ۲۸ فروردین) پایش هوایی و دریایی در شعاع پیرامونی سکوی رسالت برای یافتن مفقودین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: موقعیت سقوط بالگرد در فاصله ۵۳ مایلی جنوب غربی جزیره کیش و ۵۱ مایلی جنوب جزیره لاوان اعلام شده است.

عفیفی پور با بیان اینکه عمق دریا در منطقه مدنظر بیش از ۴۰ متر و سرعت باد در حال حاضر بیش از ۱۸ نات(حدود ۳۳ کیلومتر در ساعت) اعلام شده است، گفت: این وضعیت اقلیمی و جغرافیایی، شرایط را برای عملیات جستجو و نجات دریایی تا حدودی زمانبر، مشکل و پیچیده کرده است.

900

کد خبر: 932997

وب گردی

وب گردی