واردات بی‌رویه کشاورزان را نابود کرده است

نماینده مردم لنگرود گفت: واردات بی‌رویه کشاورزان را نابود کرده است در حالی که امروز بحث ما حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش ایسکانیوز، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در جلسه علنی امروز در جریان سوال از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: واردات بی‌رویه کشاورزان را نابود کرده است در حالی که امروز بحث حمایت از کالای ایرانی است و باید واردات کاهش یافته و محصول ایرانی افزایش یابد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری حمایت از کالای داخلی را در مسیری درست هدایت می‌کنند، لذا نباید شاهد واردات بیش از اندازه محصولات کشاورزی باشیم.

نماینده مردم لنگرود تصریح کرد: سرانه مصرف برنج در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال است و تنها ۵۰۰ هزار تن برنج برای واردات به کشور نیاز داریم، اما در حال حاضر ۳ میلیون تن از مبادی ورودی کشور واردات داریم.

لاهوتی با اشاره به اینکه روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ تن ابریشم تولید می‌کردیم و تعرفه واردات آن ۲۰۰ درصد بود، اما این میزان به ۱۵ درصد واردات از چین رسید، متذکر شد: در حالی که می‌گفتیم باید تعرفه واردات کالا از این کشور َافزایش یابد، کاهش یافت.

نماینده مردم لنگرود ادامه داد: عده‌ای صاحب منافع نمی‌گذارند واردات کاهش یابد، در حالی که ابریشم ایران بهترین ابریشم دنیا است، اما متأسفانه ابریشم خارجی با تعرفه صفر وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: تعرفه واردات موز به ۵ درصد رسیده که باعث شده این میوه به جای سیب و پرتقال ایرانی در سبد کالای مردم قرار گیرد و ۵۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌ها بماند.

لاهوتی با بیان اینکه امروز برنجکاران نمی‌توانند برنج خود را به فروش برسانند، گفت: زنان شالیکار رماتیسم گرفته‌اند، اما شما در ۳ ماه گذشته ۳ نامه نوشتید که نامه اول برای واردات برنج بود و نامه دوم با اصرار ما برای ممنوعیت آن، اما باز هم تحت فشار قرار گرفتید و اجازه واردات برنج را صادر کردید.

نماینده مردم لنگرود خاطرنشان کرد: افزایش قیمت چای تنها ۴ درصد بوده که با میزان تورم همخوانی ندارد و کشاورزان را تبدیل به سرایدار سرمایه‌داران کرده‌اید.

304

کد خبر: 933060

وب گردی

وب گردی