پنج مخزن اضطراری تامین آب در آبفای منطقه 3 تهران احداث می‌شود

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب منطقه 3 تهران از احداث پنج مخزن اضطراری تامین آب در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباس ثامتی ظرفیت هر کدام از این مخازن را ۱۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: برای آغاز عملیات اجرایی این مخازن منتظر دریافت اسناد مناقصه هستیم.

پیش‌تر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از احداث ۳۰ سامانه توزیع اضطراری آب در تهران در سال ۹۷ خبر داده بود.

به گفته محمد پرورش در سال گذشته دو مخزن و سامانه اضطراری آب‌رسانی هر کدام به ظرفیت ۱۰۰ هزار لیتر به صورت آزمایشی در شهر تهران وارد مدار بهره برداری شده است که می‌توانند در شرایط بحرانی و به هنگام بروز حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله، در سه روز ابتدایی آب مورد نیاز حدود ۱۱ هزار نفر را تامین ‌کنند.
مکان‌یابی‌ این مخازن به صورتی انجام می‌شود که در سه روز ابتدایی حادثه که اغلب آب‌رسانی به شهر‌ها دچار مشکل است، هر شخص در فاصله نهایت ۱۰۰۰ متری بتواند به این مخازن دسترسی داشته باشد.

معاون فنی و مهندسی شرکت آبفای منطقه 3 شهر تهران یکی دیگر از اولویت‌های کاری این شرکت را در سال جاری، سرعت‌بخشیدن به عملیات نصب انشعاب فاضلاب اعلام کرد و گفت: در ناحیه یک این شرکت، خطوط اصلی جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده و حدود ۹۲ نقطه انفصال باقی مانده بود که با تعیین پیمانکار، حدود ۸۵ درصد این نقاط در سال گذشته رفع و شبکه فاضلاب بلااستفاده وارد مدار شد.

ثامتی اجرای ۳۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، حدود ۱۰ کیلومتر توسعه و بازسازی شبکه آب، پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پست امداد آب ناحیه 2 و آغاز ساخت پست امداد فاضلاب نواحی یک و 2 را از دیگر فعالیت‌های شرکت آبفای منطقه ۳ شهر تهران در سال گذشته اعلام کرد.


402

کد خبر: 933075

وب گردی

وب گردی