مراسم روز بزرگداشت ارتش در ژاپن برگزار شد

روز ارتش، همزمان با ایران با حضور مقامات عالی، سفرا و وابستگان نظامی کشورهای مختلف در توکیو برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، به مناسبت روز ارتش، همزمان با ایران و از سوی وابستگی نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، مراسم با شکوه این روز در ژاپن برگزار شد.

این مراسم روز چهارشنبه 29فروردین ماه با حضور مقامات عالی، سفرا و وابستگان نظامی کشورهای مختلف از جمله دریاسالار یامامورا جانشین نیروی دریایی ارتش ژاپن به عنوان سخنران اصلی، مدیر کل اطلاعات وزارت دفاع ژاپن، مشاور دبیر شورای امنیت ملی ژاپن در کابینه دولت، رئیس ستاد بحران ژاپن، سفرای پاکستان،کویت، الجزایر، آذربایجان، نیجریه، بورکینافاسو، اندونزی، لیبی، افغانستان و عراق و وابستگان نظامی برخی از کشورها در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با پخش سرود ملی دو کشور آغاز شد، شاکری سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن طی سخنان کوتاهی ضمن تبریک این روز بزرگ گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر ایجاد صلح و امنیت پایدار گام برداشته و با اقتدار کامل در جهت دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور اقدام کرده و همواره قدردان رشادت ها و فداکاری ها نیروها نظامی و انتظامی و به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده وهستیم.

وابسته نظامی کشورمان هم در ادامه این مراسم طی سخنانی با تبریک روز 29 فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تقویم سربلندی و سرافرازی میهمن عزیزمان و خیر مقدم به مقامات عالی شرکت کننده در مراسم گفت: 29 فروردین، روز گرامیداشت حماسه آفرینی های مردان سلحشور و غیوری است که همواره جان برکف، آماده دفاع از حریم ایران و حفظ مرزهای آن بوده و هستند و دستاورد ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس بهترین عرصه برای نشان دادن لیاقت این نیروهاست و طی هشت سال دفاع مقدس در برابر جنگ تحمیلی در سال 1980 در مقابل رژیم صدام، نیروهای مسلح ایران از خود رشادت ها و دلاوری های بسیار نشان دادند و از کشور در برابر حملات دشمن که توسط بعضی از کشورهای غربی حمایت می شد ، دفاع کردند.

ناخدا بکائی در ادامه تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی در ارتش مجموعه های تحقیقاتی تشکیل شد و هم اکنون ارتش ج.ا.ا در بخش های مهم و حساس نظامی، آموزش نیروی انسانی و نیز ساخت، تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده و در حوزه های دفاعی و نیل به فناوری های پیشرفته به دستاوردهای فاخری نائل شده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران پرتوان تر و آماده تر از همیشه در صحنه حاضر است. انجام رزمایش های مختلف زمینی، دریایی و هوایی، گسترش مراکز آموزش نظامی و افزایش مراکز تحقیقات نظامی و...برای ارتقاء آمادگی نیروهای مسلح است.

وی تصریح کرد: دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دکترین دفاعی است. ما همواره به دنبال آن هستیم که از امکانات نظامی و تسلیحاتی برای برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان استفاده شود. در همین راستا جمهوری اسلامی ایران به دنبال برقراری و گسترش ارتباط دوستانه با کشورهای دوست و صلح طلبی است که این اهداف مشترک را دنبال می کنند. در طول تاریخ، ایران و ژاپن همواره روابط دوستانه ای با یکدیگر داشته اند که امید می رود این روابط در آینده در جهات گوناگون تعمیق یابد.

ناخدا بکائی در پایان تاکید کرد: ایران کشوری است صلح طلب، صلحی که همواره با عزت، آزادی و سربلندی همراه باشد. به امید روزی که صلح و امنیت در تمام جهان برقرار شود.

همچنین در این برنامه دریاسالار یامامورا جانشین نیروی دریائی ارتش ژاپن نیز در سخنانی ضمن تبریک این روز مهم به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیار خرسندم که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت این روز مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرده ام و علاقه مندیم تا در جهت توسعه اقدامات صلح جویانه و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و جهان در مسیر گسترش روابط گام برداریم.

در این مراسم که با برش کیک بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید، نمایشگاهی از برخی از دستاورها و ظرفیت های ارزشمند نظامی و دفاعی کشورمان به نمایش درامد که مورد توجه قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 933093

وب گردی

وب گردی