کودکان باز مانده از تحصیل به مدارس  باز می گردند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت :با توجه به آمارها موجود از سال 92 تا 96 حدود 143 هزارو 128 نفر کودک بازمانده از تحصیل به مدارس بازگردانده شدند و در سال تحصیلی  96 _ 97  ، 31 هزار و 910 نفر کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده و به مدارس برگشتند.

حسین طالبی - ایسکانیوز : دکتر رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره کودکان بازمانده از تحصیل گفت :تلاش آموزش و پرورش برای جذب بازماندگان از تحصیل ، محدود به زمان و مکان خاصی نیست ،در واقع نمی توان گفت این کار را در یک شرایط خاص یا زمان معین انجام می شود.

وی گفت: برنامه هایی که تحت عنوان انسداد مبادی بی سوادی تنطیم شده است، با هدف جذب تمامی دانش آموزانی که لازم التحصیل هستند شناسایی و جذب مدارس می شوند و در تمام طول سال تحصیلی عواملی که باعث بازماندگی کودک از تحصیل شود را رصد می کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قدم اول باید این کودکان شناسایی شده و در قدم بعدی موانع از سر راه آنها برداشته شود تا بتوانند در مدارس حضور پیدا کنند.اما اینکه ما این کار را محدود کنیم به یک زمان معین ، مثلا اول مهرماه و بقیه سال تحصیلی را نادیده بگیریم تمام هدف ما برای بازگرداندن این کودکان به مدرسه محقق نخواهد شد.

حکیم زاده در ادامه گفت : شیوه نامه اجرایی انسداد به وزارت کل ارسال شده است.همکاری و هم فکری های انجام شده با سایر استان ها ، سازمان ها و سایر مدارس سبب شده آمار و اطلاعات را استخراج کنیم و بعد اقدامات لازم برای بازگرداندن و جذب کودکان باز مانده از تحصیل را به مدارس انجام بدهیم .


وی یادآور شد : خانواده این کودکان از لحاظ اقتصادی ومعیشتی وضعیت مناسبی را ندارند و بیشتر اوقات در حال جابه جایی و نقل مکان کردن به جای دیگر هستند و به همین دلیل شناسایی آن ها کار سخت و دشواری است ، به همین دلیل اقدام برای شناسایی آن ها در طول سال تحصیلی انجام می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در تمامی استان و شهرهای ایران کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد و این مختص به یک شهر و استان خاص نمی شود ، اما در بعضی از استان های محروم تعداد این کودکان بیشتر است ، لذا با تمرکز و اقدامات انجام شده استان ها و همکاری مدارس در بعضی از مناطق اعلام شده کودک محروم از تحصیل وجود ندارد.

دکتر رضوان حکیم زاده در پایان گفت : راهبرهای آموزشی ما در کنار سایر وظایف خود در شناسایی و جذب این کودکان تلاش می کنند.با توجه به آمارها موجود از سال 92 تا 96 حدود 143 هزارو 128 نفر کودک بازمانده از تحصیل به مدارس بازگردانده شدند و در سال تحصیلی 96 _ 97 ، 31 هزار و 910 نفر کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده و به مدارس بازگردانده شدند.


706

کد خبر: 933097

وب گردی

وب گردی