دکتر سیدعلی ابطحی:  مشکل طرح تحول سلامت کمبود اعتبارات است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران مشکل طرح تحول سلامت را کمبود اعتبارات عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدعلی ابطحی صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری اولین همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران در بیمارستان فرهیختگان پیرامون اجرای طرح تحول سلامت گفت: اجرای این طرح در کشور ما نیاز بود تا نحوه ارائه خدمات و همچنین دسترسی مردم عادلانه شود.

وی با تاکید بر اینکه تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت مردم برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان ها با مشکل مواجه بودند، افزود: خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت، این خدمات به طور کامل در بیمارستان ها در اختیار بیماران قرار می گیرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، یکی از مشکلات اختلال در روند اجرای طرح تحول سلامت، همسو نبودن اعتبارات با برنامه هایی بود که در این طرح دیده شده است.
وی به بدهی سنگین بیمه ها با توجه به هزینه هایی که طرح تحول سلامت به دنبال داشته است اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا خدمات درمانی هزینه بر و گران است و متاسفانه درصد حق بیمه ای که مردم پرداخت می کنند برای ارائه خدمات با کیفیت جوابگو نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تاکید کرد: هیچ وقت در کشور ما منابع با مصارف برابر نشده و در نتیجه مشکلاتی را در مسیر ارائه خدمات به مردم و بیماران مشاهده می کنیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز در راستای همراهی با طرح تحول سلامت، تعرفه های مشابه تعرفه های دولتی را در بیمارستان های خودش برقرار کرده است.

701

کد خبر: 933101

وب گردی

وب گردی