اکبری: آماری که در خصوص اشتغال داده می شود نمود ملموسی ندارد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به حوزه انتخابیه خود انتقاد کرد که آمار اشتغالی که در خصوص این حوزه داده می شود، نمود ملموسی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبری نماینده مردم بجنورد در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس ضمن تبریک روز ارتش بیان کرد: نگاه کلان نمایندگان به کشور عایداتی برای کشور دارد که نمایندگان نباید از آن غافل شوند. ولی بی‌توجهی در برخی مناطق موجب محرومیت در این مناطق شده است که بیانگر عدم توازن منطقه‌ای است که نیاز است این شکاف‌ها به حداقل برسد. تولید ناخالص داخلی در خراسان شمالی تقریبا 50 درصد میانگین کشوری است.

وی افزود: سند توسعه استان بر پایه کشاورزی و دامپروری تنظیم شده است. آمار اشتغالی که داده می شود، نمود ملموسی ندارد. تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این محدوده به دلیل دوری از مرکز و برخی محدودیت‌ها فراگیر نبوده است. فریاد مظلومانه مردم منطقه به گوش مسئولین نمی رسد. آثار توسعه اشتغال را در کجا جستجو کنیم؟ در وضعیت صنعت یا کشاورزی و دامپروری در حال افول؟

رئیس کمیسیون کشاورزی ادامه داد: براساس قانون رئیس دولت موظف بوده هر سال در شهریور ماه براساس نرخ تورم، نرخ محصولات کشاورزی را اعلام کند. دو سال است دولت از این کار طفره می رود. در سال گذشته کمتر از سه درصد و در سال جاری این قیمت هیچ افزایشی پیدا نکرده است.

اکبری تصریح کرد: صنعت مرغداری حال خوشی ندارد. فاجعه آنفولانزای مرغی از سویی و افزایش قیمت خوراک طیور از سوی دیگر که تولید داخی را با تهدید مواجه می کند. وضعیت آب شرب روستاها با کمبود جدی روبرو است. لازم است در خصوص این موضوع توجهات لازم انجام شود. با گذشت یک سال از واقعه زلزله‌ بجنورد وضعیت زلزله‌ زدگان مناسب نیست و زمستان سختی را پشت سرگذاشتند.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 933110

وب گردی

وب گردی