امسال نسبت به سال گذشته، 4300 مگاوات کاهش تولید برق داریم

وزیر نیرو گفت: فرصت پیش رو برای ما به عنوان مسئولان، امکان برنامه ریزی و برای مردم، هم امکان صرفه جویی را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: کاهش بارندگی‌ها موجب کاهش ذخائر سدها می‌شود و روی منابع آب موجود برای مصارف مختلف به ویژه بخش شرب و کاهش ارتفاع سدهایی که نیروگاههای که تولید برق دارند، تاثیر می گذارد و طبیعتا در تابستان ما را با کاهش امکان تولید برق مواجه می‌کند. این دو موضوع دو واقعیتی است که با آن مواجهیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه خشک‌ترین سال را در تیم قرن اخیر تجربه می‌کنیم، افزود: در برخی نقاط فلات مرکزی همچون استان اصفهان سد زاینده رود از زمان تاسیس خود چنین خشکی را به یاد ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فرصت پیش رو برای ما به عنوان مسئولان، امکان برنامه ریزی و برای مردم، هم امکان صرفه جویی را فراهم می‌کند.

اردکانیان گفت: مخازن آب موجود ما در سدها هر چقدر کمتر و صحیح تر مصرف شود، تابستان کم مشکل تری را پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو تاکید کرد: هر چقدر در مصرف برق به سمت مصرف صحیح برویم، در تابستان کمتر خاموشی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته 9300 مگاوات تولید برق از نیروگاههای آبی داشتیم و امسال در بهترین حالت این به حدو 5 هزار مگاوات می‌رسد؛ یعنی 4300 مگاوات کاهش تولید برق در نیروگاهها را داریم.

اردکانیان اظهار کرد: باید شیوه مصرف برق را در امسال به گونه ای اصلاح کنیم که در زمان های پیک با مصرف کمتر بتوانیم آسایش خودمان را حفظ کنیم و منجر به خاموشی نشود.

وزیر نیرو گفت: سعی کنیم از آب تصفیه شده، برای مصارف شرب و پخت و پز استفاده کنیم و در سایر مصارف صرفه جویی کنیم.

اردکانیان تاکید کرد: این شرایط خاص امسال نیست ما کشور کم آبی هستیم. باید بپذیریم که زمانی همین مقدار آب را با جمعیت 30 میلیون نفری داشتیم و اکنون باید با این مقدار آب با جمعیت حدود 82 میلیون نفری زندگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به سمت بهتر مصرف کردن برویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 933130

وب گردی

وب گردی