هیچ کمبود ارزی نداریم

واعظی گفت: دولت به افرادی که برای تفریح و یا دیدن فرزندان خود به خارج از کشور می‌روند، یکبار در سال ارز پرداخت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارز متعلق به همه مردم ایران است و باید استفاده بهینه شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: دولت برای کارهای ضروری و سفرهایی که برای مداوا است اگر شورای پزشکی تایید کند، ارز را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: دولت به افرادی که برای تفریح و یا دیدن فرزندان خود به خارج از کشور می‌روند، یکبار در سال ارز را می‌دهد. البته برخی عادت کرده‌اند تمام تعطیلات را به خارج سفر کنند، خب ، نروند. این همه جاهای خوب داخل کشور داریم. البته نمی‌گویم نروند اما می‌گویم که این ارز متعلق به همه ملت ایران است و باید به گونه بهینه مصرف شود.

واعظی با بیان اینکه کار گروه ارز به صورت مرتب جلسات خود را برگزار می‌کند، اظهار کرد: اقداماتی صورت گرفته تا همه نیازهای معقول و قانونی مردم تامین شود و نیاز نباشد برای خرید ارز به خیابان‌ها مراجعه کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: با تصمیمی که دولت در مورد ارز گرفته است خیلی از اجناس هم ارزان می‌ شود.

واعظی گفت: تصمیم دولت درباره ارز جدی است و از صداوسیما، بسیاری از رسانه‌ها، مجلس، قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌ها تشکر می‌کنم که در مدیریت بازار ارز با دولت همراه بودند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: مردم کسانی را که به بهانه نرخ ارز اجناس خود را نمی‌فروشند به تعزیرات معرفی کنند حتما برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت رویه عادی خود در زمینه ثبت سفارش را انجام می‌دهد بانک مرکزی و دیگر بانک ها هم مامور به پرداخت شده اند.

وی تاکید کرد: هیچ کمبود ارزی نداریم آنچه که انجام شده سامان‌دهی است و ممکن است برخی بانک‌ها هنوز خوب توجیه نشده باشند اما سیاست لازم درباره ارز اتخاذ و دستورالعمل های اجرای آن ابلاغ شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 933153

وب گردی

وب گردی