ملت‌ها باید در برابر زیاده گویی‌های آمریکا مقاوم و همبسته شدند

رئیس مجلس گفت: در بین ملت‌ها باید این هوشیاری وجود داشته باشد که در برابر زیاده گویی‌های آمریکایی‌ها مقاوم باشند.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز ( چهارشنبه ٢٩ فروردین) پس از بازدید از تونل کوچی ویتنام، گفت: ویتنامی ها تکنیک های جالبی برای مقاومت در برابر آمریکایی‌ها داشته اند و این موضوع نشان می‌دهد که علیرغم اینکه آمریکایی ها با تمام قدرت به ویتنام وارد شده اند حدود ٣٠٠ هزار کشته در این کشور داده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود:تعداد زیادی نیرو وارد ویتنام شده و ۱۵ سال جنگ و درگیری شکل گرفت،اما زمانی که آمریکایی‌ها در برابر یک ملت قرار گرفتند موفق نشده و مفتضحانه شکست خوردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها حدود 2 میلیون نفر ویتنامی را کشته و چند میلیون نفر را مجروح و معلول کردند، ادامه داد: آمریکایی ها به صورت گسترده علیه ویتنامی ها از بمب‌های شیمیایی استفاده می کردند، لذا خسارت های زیادی به مردم ویتنام وارد کردند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه تونل کوچی تنها نمونه ای از مقاومت ویتنامی ها است، یادآور شد: ویتنامی ها در این تونل ها توانستند ضربات جدی به آمریکایی‌ها وارد کنند و این در واقع یک نکته است که اگر یک ملت فقیر همانند ویتنام بخواهد در برابر یک ابر قدرت ایستادگی کند، راه آن را پیدا می کند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این نوع استقامت برای امروز نیز مفید و مهم است، تصریح کرد: امروز آمریکایی ها از روش‌های دیگری برای مبارزه استفاده می‌کنند، لذا باید در بین ملت‌ها این هوشیاری وجود داشته باشد که در برابر روش، اخم و زیاده گویی های آنها یکدل، مقاوم و همبسته باشند تا موفق شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 933193

وب گردی

وب گردی