اجرای طرح ترافیک جدید از ۱۵ اردیبهشت/ اسامی خبرنگاران دریافت کننده طرح منتشر می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از به تعویق افتادن اجرای طرح ترافیک سال ۹۷ به مدت دو هفته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، پورسیدآقایی در نشست خبری گفت: اجرای طرح ترافیک سال 97 به دلیل مشکلاتی که پیش آمده دو هفته به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: بنابراین اجرای طرح ترافیک جدید پیش‌بینی می‌شود که از 15 اردیبهشت ماه باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:‌ یکی از دلایل به تعویق افتادن طرح ترافیک امسال، آماده نبودن مردم برای اجرای این طرح است.

وی افزود: در طرح ترافیک جدید میزان استفاده از خودروهای شخصی کاهش یافته و در مقابل، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی بیشتر می‌شود.

پورسیدآقایی گفت:‌ فاصله زمانی حرکت قطارهای مترو در سه ماهه گذشته و در خطوط 1، 2 و 4 به چهار دقیقه کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: طرح ترافیک جدید برای برخی‌ها گران و برای برخی ارزان است، آنهایی که سهمیه‌دار بودند این طرح برایشان گران است اما برای مردم ارزان تمام می‌شود.

وی ادامه داد: دوربین‌ها را در بزرگراه‌ها چک کرده‌ایم و در خروجی‌ها هم نصب شده، بنابراین از این نظر مشکلی برای اجرا نداریم.

پورسید آقایی گفت: کارت شناور امسال نخواهیم داشت به این معنی که کارتی باشد و 3 خودرو روزانه بتوانند با یک کارت وارد شوند.

وی افزود: اگر اجرای طرح جدید خوب پیش برود امیدواریم بتوانیم سال اینده کل سهمیه ها را برداریم زیرا عملا در قیمت تفاوتی وجود ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خبرنگاران 10درصد نرخ طرح را پرداخته و معلولان و جانبازان رایگان هستند و الباقی دستگاه ها تفاوتی در نرخ با سایر افراد ندارند.

پورسید آقایی گفت: پلیس دوربین های خروج محدوده طرح را تست کرده است و تایید کرده چرا که مشکلی نبوده است.

وی بار دیگر با اشاره به این مطلب که کارت شناور نداریم و تنها کارت سیار داریم گفت: این کارت سیار برای نهادهایی است که امنیتی هستند و بخش های حفاظتی که انها هر روز با یک خودرو تردد نمی کنند و می توانند با این کارت شماره خودروی سهمیه ای را تغیر دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: این نهادها و سازمانها هم باید پول ورود به محدوده طرح را مثل سایرین بدهند و فقط اجازه دارند شماره خودرو را تغییر دهند.

وی اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک می گیرند روی سایت قرار می گیرد تا در این زمینه شفاف سازی شود.
فارس
706

کد خبر: 933230

وب گردی

وب گردی