قوه قضاییه پرونده مرتضوی را بدون هیچ اغماضی و فارغ از مناصب و اعتبار قبلی وی بررسی کرد

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: قوه قضاییه بدون در نظر گرفتن اعتبار، شغل و منصب سعید مرتضوی به این پرونده ورود پیدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، عزت‌الله یوسفیان‌ملا با اشاره به نحوه برخورد قوه قضاییه با سعید مرتضوی، گفت: قوه قضاییه بدون در نظر گرفتن اعتبار، شغل و منصب سعید مرتضوی به این پرونده ورود پیدا کرد لذا هیچ کس نمی‌تواند بگوید که مرتضوی به جهت شغل و اعتبار گذشته خود مشمول عفو یا برخورد منصفانه‌تری شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دستگاه قضایی با نهایت بی‌طرفی به این پرونده ورود پیدا کرد، البته هر متهم و محکومی از حق اعتراض به رأی و حکم برخوردار است بنابراین از طرح انتقادات در این زمینه باید پرهیز شود.

وی افزود: قوه قضاییه به طور جدی و بدون هیچ ارفاقی پرونده سعید مرتضوی را مورد بررسی قرار داد تا جایی که مرتضوی به رأی معترض بوده و هم‌اکنون به نحوه صدور حکم اعتراض کرده، مرتضوی معتقد است که در برخی موارد به اشتباه رأی علیه وی صادر شده است.

یوسفیان ملا یادآور شد: دیوان عالی کشور و رئیس قوه قضاییه به عنوان بالاترین مراجع رسیدگی به مباحث حقوقی و قضایی موضوع و اعتراض متهم را بررسی خواهند کرد، از سوی دیگر باید توجه داشت که رسیدگی بیشتر به صدور رأی قطعی‌تر و صحیح‌تر کمک می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض مجدد مرتضوی به حکمش بر اساس اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، گفت: همه متهمان محکوم به اتهامات قطعی و عمد و غیره می‌توانند بنا به مفاد پرونده خود تقاضای اعمال این ماده را مطرح کنند، مرتضوی نیز این تقاضا را مطرح کرده و در صورت تایید رئیس قوه قضاییه حکم مجدد بررسی خواهد شد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رئیس قوه قضاییه تنها اختیاردار تعیین تکلیف اعمال ماده 477 به موضوع پرونده مرتضوی است، لذا در صورت تایید رئیس قوه قضاییه رأی نهایی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

در صورتی که رئیس قوه قضائیه رأی قطعی صادره از هریک از مراجع قضائی را خلاف شرع بین تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می‌یابد رسیدگی و رأی قطعی صادر نماید.

خبرگزاری خانه ملت

705

کد خبر: 933241

وب گردی

وب گردی